نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در رشد تولید محصولات کشاورزی استان همدان
نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در رشد تولید محصولات کشاورزی استان همدان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بیان کرد: در راستای تغذیه گیاهی مناسب و بهینه، در سال 1401 نسبت به سال 1400 بیش از 18 هزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان عزیز همدان در مزارع و باغات مصرف شد .

به گزارش همدان تیتر، بهروز الیاسی گفت: نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در سال ۱۴۰۱ و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی استان به ویژه محصولات اساسی همچون گندم و جو در سال ۱۴۰۱ با تأمین ۱۲۰ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در استان گام مؤثری برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بیان کرد: در راستای تغذیه گیاهی مناسب و بهینه، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ هزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان عزیز همدان در مزارع و باغات مصرف شد .

الیاسی با اشاره به گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر افزایش تولید محصول گندم و جو در سال زراعی‌ ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن گفت علی‌رغم کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی در استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب ، شاهد افزایش ۱۳ درصدی تولید محصول استراتژیک گندم و همچنین رشد ۱۸ درصدی محصول جو نسبت به سال زراعی ۱۴۰۰ در استان همدان بودیم.

وی یکی از مهمترین روش های رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی را تغذیه گیاهی مناسب برشمرد که موجب افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می گردد و گفت: تلاش مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این است که کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت های استان به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

انتهای پیام/