راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک در شهرداری همدان
راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک در شهرداری همدان
شهرداری همدان گفت :با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک  بیش از هفتاد درصد پاسخ دهی استعلامات دفاتر اسناد رسمی ، بانک ها و ادارات مربوطه به مراجعان شهرداری به صورت الکترونیک و غیرحضوری ارائه می شود.

به گزارش همدان تیتر، شهردار همدان تاکید کرد: تلاش داریم ۹۰ درصد خدمات به صورت کاملا الکترونیک و غیرحضوری در مناطق ارائه شود و پیش بینی می گردد این مهم تا پایان تابستان ۱۴۰۲ محقق گردد.
سید مسعود حسینی با اعلام این مطلب اظهار داشت:  برای نخستین بار  با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک در شهرداری همدان ، پاسخ دهی به استعلامات بانک ها و ادارات از ۲۰ فرورین سال جاری صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت صورت می پذیرد. این مقام ارشد مدیریت شهری با تاکید بر اینکه شهروندان در خصوص پاسخ استعلام من بعد نیازی به مراجعه به شهرداری ندارند تصریح کرد: از آبان ماه سال گذشته پاسخ استعلام و نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی به صورت غیرحضوری و برخط و بدون مراجعه به شهرداری انجام می شود.
وی تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت شهروندان را از اهداف راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک برشمرد و افزود: در اقدامی نوین و فناورانه و با هدف کاهش حضور فیزیکی مراجعین ، کلیه تمهیدات لازم جهت پاسخ دهی به استعلامات بانک و ادارات به صورت الکترونیکی و غیر حضوری از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت مهیا شده است.
شهردار همدان با اشاره به اینکه طبق آمار و گزارشات بیش از هفتاد درصد مراجعات و درخواست های شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات دفاتر اسناد رسمی ، بانکها و ادارات است عنوان کرد: با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش هفتاد درصدی مراجعات به شهرداری را خواهیم داشت که این امر موجب کاهش تردد و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: کلیه شهروندان می توانند به نزدیکترین دفتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه و ضمن دسترسی بهتر به دفاتر مربوطه در مناطق چهارگانه شهرداری ، پاسخ استعلام خود را از طریق دفاتر پیشخوان پیگیری نمایند.
حسینی در پایان با اشاره به  اینکه کاربران دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شهر همدان با روند ثبت و دریافت پاسخ استعلامات در سامانه شهرداری الکترونیک آشنا شده اند افزود: شهرداری همدان آمادگی لازم را برای انعقاد تفاهم نامه با سایر ادارات جهت استفاده از ظرفیت زیرساخت فناوری و لایه های اطلاعات مکانی شهرداری همدان را دارد. سید مسعود حسینی  با اشاره به تلاش شهرداری همدان برای ارائه خدمات الکترونیکی گفت: تلاش داریم ۹۰ درصد خدمات به صورت کاملا” الکترونیک و غیرحضوری از طریق سامانه شهرداری الکترونیک به آدرس hamedan.ir در مناطق ارائه شود و پیش بینی می گردد این مهم تا پایان تابستان ۱۴۰۲ محقق شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : سارا پرویزی سالار