جشنواره فانوس همدان آغاز حرکتی جدید است
جشنواره فانوس همدان آغاز حرکتی جدید است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: جشنوارهنری فانوس همدان آغاز حرکتی جدید است و همگان باید تلاش کنند آن را روشن نگه دارند.

به گزارش همدان تیتر، سردار مهدی ظفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در اختتامیه پنجمین جشنواره هنری فانوس استان همدان، اظهار داشت: گر چه امروز اختتامیه جشنواره هنری فانوس است، اما امروز شروع حرکتی بزرگ و جدید است و این راه ادامه دارد و از تمامی هنرمندانی که آثاری را خلق کردند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه فانوس همراه با ۸ سال دفاع مقدس است، افزود: فانوس بدون استثنا همراه با هر شهیدی در سنگر حضور داشته است.

ظفری به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در عملیات والفجر ۸ بسته‌ای از تنقلات از فومن رشت ارسال شده بود و نامه خواهر ۷ ساله یکی از  رزمندگان داخل سنگر ما هم همراه تنقلات بود در کنار نور فانوس در حال خواندن نامه بودیم که آن رزمنده هم نامه‌ای در جواب خواهرش نوشت، اما نیم ساعت بعد به دلیل اصابت خمپاره آن رزمنده شهید شد و هنوز نامه سوخته آن خواهر و برادر را دارم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تأکید بر اینکه همگان باید تلاش کنند فانوس را روشن نگه دارند، ادامه داد: امروز هنرمندان در هر بخشی یک رسالت سنگین به عهده دارند و باید هنر رزمندگان، هنر شهادت، هنر فرماندهی، هنر سنگر .. ترویج دهند و این وظیفه هنرمندان است.

وی با اشاره به سخنان شهید سلیمانی که نباید از انجام کارهای بزرگ بترسیم، افزود: هنرمند باید همچون چشمه جاری باشد و در هر جایگاهی است باید هنرش را به افراد دیگر انتقال دهد و فرد هنرمند خلق کند.

ظفری بیان داشت: ما در یک جنگ تمام عیار هستیم  و باید تلاش کنیم تا تمدن بشری، اخلاقی و دینی حاکم شود و نگاه مادی و استکباری شکست بخورد و در جنگ کسانی موفق هستند که توکل بر خدا کنند.

وی در پایان با بیان اینکه هنرمند صاحب مقام است، تصریح کرد: هنرمندانی هستند که بدون توقع  و گمنام تلاش می‌کنند تا شاید بتوانند اندیشه‌ای را در جامعه پایه‌گذاری کنند که قدردان زحمات آنان هستیم.

انتهای پیام/