ارسال کتاب “کاروان غم” از همدان به جشنواره مهرواره نو
ارسال کتاب “کاروان غم” از همدان به جشنواره مهرواره نو
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود از استان همدان آثار مکتوب فاخر و ارزشمندی همچون کتاب «کاروان غم» که اولین کتاب تولید هیئت در کل کشور است به جشنواره «مهرواره نو» ارسال شود.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با همدان تیتر، اظهار کرد: مهرواره هوای نو برای اولین بار از سوی اداره کل امور تشکل‌ها و هیئت‌های حسینی در سطح ملی با همکاری و مشارکت همه مجموعه‌های مرتبط در امر هیئت همچون جامعه ایمانی مشعر و هیئت رزمندگان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: مهرواره در ۳ محور برنامه‌ریزی شده که محور اول مربوط به جامعه ستایشگران است که شاعران و مداحان برتر هر استان می‌توانند طبق ملاک‌ها و شاخصه‌های تعریف شده آثار خود را در قالب فایل ضبطی حداکثر ۵ تا ۷ دقیقه به دبیرخانه جشنواره به آدرس https://havayenoo.ir/ ارسال کنند.

نظیری یادآور شد: مدیحه‌سرایان برتر این مهرواره در روز میلاد حضرت زهرا(س) در جوار رهبر معظم انقلاب مدیحه‌سرایی خواهند کرد.

وی بیان کرد: بخش دوم مهرواره مربوط به تولید آثار مکتوب و کتابِ هیئت است، آثار مکتوبی که در حوزه تاریخ شفاهی هیئت یا مدیریت هیئت و موضوعات مرتبط با امر هیئت تدوین شده می‌تواند در این مهرواره شرکت کند، حمایت و پشتیبانی از آثار و کمک به چاپ آثار جزو امتیازات این بخش خواهد بود.

نظیری ابراز کرد: محور سوم جشنواره هیئت و تشکل‌های دینی است، اعم از هیئت و دیگر مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی که حضور مؤثری در جامعه و لایه‌های مختلف دارند همچون مجموعه‌هایی که در حوزه کودک و نوجوان، خانواده و یا آسیب‌های اجتماعی فعال هستند و همگی در بخش سوم مهرواره می‌توانند حضور داشته باشند و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: در این بخش به‌صورت ویژه علاوه بر تقدیر از هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی برتر در مهرواره، نمایشگاه تخصصی از مجموعه‌های برتر در مراسم اختتامیه که با حضور سران قوا و مسئولان عالی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: امتیاز ویژه دیگری هم برای شرکت‌کنندگان و برگزیدگان در این بخش در نظر گرفته شده و آن هم سفرهای تجربه نگاری به داخل و خارج کشور است که برگزیدگان این بخش مقدماتی برایشان فراهم شده است تا بتوانند از مجموعه‌های فعال فرهنگی و اثرگذار در سطح کشور و بین‌الملل بازدید داشته باشند و از تجربیات موفق آن‌ها بتوانند در فضای هیئت و تشکل فرهنگی و مذهبی خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی ارسال آثار خوب از استان همدان به جشنواره مهرواره نو گفت: از استان همدان آثار مکتوب فاخر و ارزشمندی همچون کتاب «کاروان غم» اولین کتاب تولید هیئت در کل کشور و تاریخ شفاهی «هیئت‌های همدان» مربوط به قبل از سال ۱۳۵۷ که به همت و تلاش جمعی از پژوهشگران به رشته تحریر درآمده ارسال می‌شود که به احتمال زیاد از آثار منتخب خواهد شد.

نظیری بیان کرد: در دیگر بخش‌ها هم آثار پرظرفیتی از همدان وجد دارد و با توجه به تغییر شرایط سنی ستایشگران به‌طور حتم در این بخش هم از استان همدان چهره‌های درخشان ستایشگری در جشنواره حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/