مجرمین استان همدان یک میلیون درخت خواهند کاشت
مجرمین استان همدان یک میلیون درخت خواهند کاشت
رییس کل دادگستری استان همدان گفت: یک میلیون درخت به واسطه  اجرایی احکام مجرمین در  استان همدان کاشته می‌شود.

به گزارش همدان تیتر، محمدرضا عدالتخواه اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار ساعت خدمات عمومی برای محکومان حکم خورده و قرار است اجرای این حکم از طریق کاشت یک میلیون درخت و پاکسازی محیط‌زیست انجام می‌شود.

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: یکی از موضوعات سند تحول کاهش ورودی پرونده های قضایی است که مهمترین راهکار برای تحقق این هدف استفاده از مردم در کنار اصلاح قوانین و ارتقای اطلاعات مردم و فرهنگ مردم است.

عدالتخواه تاکید کرد: اگر حکمی داده شود که مجرم از جیب خود برای جایی هزینه کند، خلاف است و باید خدمات عمومی رایگان داده شود. مجازات نقدی با این موضوع متفاوت است و وارد خزانه می‌شود.

رییس کل دادگستری استان همدان با عنوان اینکه میانگین دادرسی در کشور ۹۵ روز و در همدان بین ۵۹ تا ۶۷ روز است گفت: در راستای قانون مجازات حبس ۴۰۰ هزار ساعت خدمات عمومی از جمله پاکسازی حاشیه جاده از زباله و کاشت درخت حکم صادر شده است.

وی بیان کرد:از تیرماه سال گذشته تا تیر امسال شمار پرونده های متشکله در دستگاه قضایی حدود ۱۷ هزار فقره کاهش و از ۲۲۰ هزار به ۲۰۳ هزار فقره تقلیل یافته است.

همچنین وی گفت: در راستای کمیته ای با عنوان معتذرین(عذرخواهی) سال ۹۸ در این استان تشکیل و وارد مفاهم حقوقی قوه قضاییه شد و با توجه به موفقیت در اجرا، با ابلاغ فرماندهی کل نیروی انتظامی در کلانتری نیز اجرایی شد.

عدالتخواه افزود: این کمیته در سه حوزه انتظامی در کلانتری و پاسگاه ها، اداره کل زندان ها در زندان و بازداشتگاه ها و دادگستری در بخش دادسرا و دادگاه در حال اجرا است.

وی گفت: ۳۰ هزار مجرم و متهم در این استان با ابراز ندامت و پشیمان، عذرخواهی کردند اما ۱۷ هزار نفر از شاکیان از حق خود گذشتند.

رییس کل دادگستری همدان ادامه داد: با تلاش کمیته معتذرین و گذشت شکات، تنها در دادگستری ۱۰۰ میلیارد تومان از جنبه خصوصی و ۵۰ میلیارد تومان جزای نقدی که باید به خزانه واریز می شد، بخشیده شد.

عدالتخواه افزود: با ابراز ندامت افراد زمینه اصلاح و تربیت آنها نیز مهیا می شود همچنین دادگستری همدان دنبال عدالت ترمیمی معنوی است چراکه برخی از تخلف ها نظیر سیلی زدن به صورت یک شخص در بین جمع یا کنار اعضای خانواده حتی با پرداخت خسارت جبران نمی شود اما با عذرخواهی شاکی ابراز رضایت می کند

انتهای پیام/