رسیدگی به پرونده های قضایی زیست محیطی
رسیدگی به پرونده های قضایی زیست محیطی
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: حضور اعضای شورای قضایی استان در منطقه حفاظت شده خانگرمز قوت قلبی برای ضابطان قضایی در محیط زیست است زیرا بدون حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی نمی توان جلوی تخلف های زیست محیطی را گرفت.

به گزارش همدان تیتر، نشست یک روزه مقام عالی دستگاه قضا و جمعی از قضات استان در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان، مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان خواستار شتاب بخشی در رسیدگی به پرونده های قضایی زیست محیطی به ویژه در زمینه شکار و صید شد.

سیده مریم محمدی گفت: انتظار داریم که آرای صادر شده و مجازات فرد متخلف عاملی برای بازدارندگی و جلوگیری از تکرار تخلف وی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه آرای صادر شده مستند به قوانین محیط زیستی باشد، از رئیس کل دادگستری استان خواست با راه اندازی شعبه ویژه محیط زیست در کلیه شهرستان های استان با جدیت بیشتری نسبت به رسیدگی پرونده های این حوزه اقدام شود.

محمدی افزود نظرهای کارشناسی کارشناسان محیط زیست به علت اشرافیت به مسائل زیست محیطی، تخصصی است بنابراین انتظار است که حین رسیدگی به پرونده، موضوع برای رسیدگی به کارشناس دیگری برای اظهار نظر ارسال نشود.

وی ابراز کرد: حضور اعضای شورای قضایی استان در منطقه حفاظت شده خانگرمز قوت قلبی برای ضابطان قضایی در محیط زیست است زیرا بدون حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی نمی توان جلوی تخلف های زیست محیطی را گرفت.

انتهای پیام/