پیشرفت در استان متوازن است
پیشرفت در استان متوازن است
استاندار همدان گفت: پیشرفت و توسعه در استان در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری متوازن است.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: مهم‌ترین مسئله در ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان، ارسال مدارک لازم توسط وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به سازمان جهانی یونسکو بود که انجام شده است.

استاندار همدان گفت: پیشرفت و توسعه در استان در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری متوازن است.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: ارزیابان سازمان جهانی یونسکو در موعد تعیین شده از هگمتانه و مرکز تاریخی همدان بازدید خواهند کرد که ثبت جهانی هگمتانه باعث معرفی بیش‌از ۱۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی بی‌نظیر استان همدان توسط سازمان یونسکو به گردشگران جهانی می‌شود.

وی تاکید کرد: با حضور گردشگران داخلی و خارجی در همدان، چرخه اقتصادی در ابعاد مختلف اقامتی، خدماتی، صنایع‌دستی و… رونق می‌‌یابد که هگمتانه و مرکز تاریخی همدان باید توسط صدا و سیما، اصحاب رسانه و شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری به گردشگران معرفی شود.

قاسمی فرزاد بیان کرد: همزمان با صنعت و اقتصاد، حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز در توسعه و پیشرفت باید متوازن پیش روند و در استان همدان به دنبال توسعه و پیشرفت متوازن در تمامی بخش‌ها هستیم که یکی از مؤلفه‌های توسعه در صنعت گردشگری فرهنگ‌سازی صحیح توسط دستگاه‌های فرهنگی متولی است.

استاندار گفت: واحدهای تولیدی در صورت وجود مشکل به دبیرخانه ستاد تسهیل واقع در اداره‌کل صمت مراجعه و طرح مسئله کنند.مشکلات واحد‌های تولیدی پس از بررسی کارشناسان و اتخاذ تصمیم مشخص، جهت تصویب به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع داده می‌شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ۴۲۵ مصوبه داشتیم که نزدیک به ۹۵ درصد مصوبات این ستاد، اجرایی شده است ، ولید در هیچ شکلی نباید دچار آسیب و رکود شود مدیران دستگاه‌های اجرایی با رویکرد رفع کامل مشکلات واحدهای تولیدی، مساعدت لازم را دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در پایان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: پیشرفت و توسعه در استان در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری متوازن است و سابقاً دچار کم‌توجهی بود، در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/