مرحله نخست زمین نهضت ملی مسکن در ملایر تامین شد
مرحله نخست زمین نهضت ملی مسکن در ملایر تامین شد
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با همکاری بسیار خوب اهالی گلدره، فاز نخست تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در ملایر به اتمام رسید.

به گزارش همدان تیتر به نقل از ایرنا، “سلمان اسماعیلی” روز چهارشنبه درباره روند اجرایی تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در ملایر با اشاره پیشرفت گام به گام نهضت ملی مسکن در ملایر، اظهار داشت: این طرح، طرحی عدالت‌محور و گامی بلند برای نسل‌های آینده در این شهرستان است

وی همکاری خوب ملایری‌ها در تامین زمین برای نهضت نلی مسکن را ستودنی خواند و افزود: با وجود اطلاع رسانی‌های مکرر، چند نفر(وراث و مالکان ۲-۳ قطعه) برای انعقاد قرارداد مراجعه نکردند، بخشی از اراضی گلدره هم متعلق به دولت و راه و شهرسازی است که در این موارد، منطبق بر قوانین و ضوابط موجود عمل و حق و حقوق مردم محاسبه و تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: در فاز دوم، توافق با مالکان اراضی پلاک سالارآباد در دستور کار قرار گرفته و مهلت یک ماهه‌ای برای مراجعه مردم در نظر گرفته شده و امیدواریم در اسرع وقت و قبل از مهلت مقرر این فرآیند به اتمام برسد و توافقات کامل شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بدیهی است که به دلیل انتخاب این اراضی برای اجرای نهضت ملی مسکن، اجرای طرح قطعی است و در صورت عدم مراجعه افراد در زمان مقرر، تملک از طریق اعمال ماده ۸ صورت خواهد گرفت، لذا تسریع و تکمیل توافقات به نفع مردم خواهد بود.

به گفته وی؛ مستثنیات پلاک سالارآباد همگی متعلق به مردم است و پیچیدگی‌های پلاک گلدره را ندارد.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: خبر خوب دیگر آنکه در تلاش هستیم به زودی سایت نهضت ملی مسکن باز و امکان ثبت‌نام مجدد متقاضیان و جاماندگان از طرح فراهم شود و با پوشش حداکثری طرح، خدمت ماندگار و تاریخی دولت سیزدهم در ملایر به بهترین شکل رقم بخورد.

اسماعیلی گفت: همانگونه که قبلاً گفته شد، تصمیم ما واگذاری یک قطعه زمین و تسهیلات مربوطه به هر یک از متقاضیان برای ساخت مسکن ویلایی است.

وی با بیان اینکه عملیات نهضت ملی مسکن در ملایر از ابعاد مختلف جز اولین‌ها و بزرگترین‌ها در شهرستان، استان و حتی در کشور است، افزود: به لحاظ الحاق اراضی جدید با این وسعت به محدوده شهر و ساخت مسکن ویلایی با این تعداد، نمونه‌های کمتری در کشور وجود دارد.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در حال حاضر عملیات نقشه‌برداری و طراحی عملیات شهرسازی در حال اجرا است و یک محدوده شهری مدرن، پیشرفته و منطبق بر الگوی ایرانی اسلامی طراحی و تقدیم مردم ملایر خواهد شد.

انتهای پیام/