تکریم شایسته از پیشکسوتان جهاد و شهادت امری ضروری است
تکریم شایسته از پیشکسوتان جهاد و شهادت امری ضروری است
رئیس شورای شهر همدان گفت: در صحن شورای اسلامی شهر همدان با حضور امیر سرتیپ محمد جوادی کهنه‌سرباز وطن و "ناجی کردستان" به همراه بسیج پیشکسوتان شهرستان همدان جلسه برگزار شد.

به گزارش همدان تیتر، رئیس شورای شهر همدان در این جلسه با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که امنیت کنونی کشور را مرهون رشادت‌های آنها هستیم.

محمود مسگریان با بیان اینکه تکریم شایسته از پیشکسوتان جهاد و شهادت امری ضروری است، افزود: امروز جوانان کشور نیازمند تجارب این پیشکسوتان جهاد و شهادت هستند.

وی ضمن تقدیر از رشادت‌ها و دلاوری‌های امیرمحمد جوادی و دیگر پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر همدان سال گذشته مقرر شد؛ به پاس ارج نهادن به مقام ارزشمند محمد جوادی، کهنه‌سرباز وطن و مجاهدی که نقش مؤثری در رویدادهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع‌مقدس داشت، خیابانی به نام این بزرگمرد ایران‌زمین مزین شود.

مسگریان با بیان اینکه بر اساس همین مصوبه بلوار اعتمادیه شرقی به نام امیر سرتیپ محمد جوادی نامگذاری شد، اضافه کرد: نامگذاری معبر به نام امیر جوادی اقدام شایسته بود که در دوره ششم شورا رقم خورد و اینکه قدردانی و ارج نهادن به مقام اینگونه افراد در زمان حیات آنها بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام صفری افلاکی: نقش مهم پیشکسوتان بسیج در تحول مساجد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه پیشکسوتان حوزه جهاد و شهادت گفت: فعالیت‌های بسیج پیشکسوتان باید مسجد محور باشد.

حجت الاسلام ناصر صفری‌افلاکی با اشاره فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) ، اظهار داشت: دشمنان به مساجد و سنگرهای اصلی دیانت و انسجام ملی نگاه می‌کند و به محض خلوت شدن مساجد به ما مهلت نخواهد داد و به راحتی می توانند به نظام آسیب وارد کنند و انتظار می رود که هیچ زمانی مساجد را خالی نکنیم.

وی به نقش مهم مسجد در ترویج فرهنگ اسلامی اشاره کرد و افزود: امروزه جوانان و نوجوانان ما درگیر مسائل مختلفی از جمله استرس های امتحان، دانشگاه، اشتغال و تامین معیشت خود هستند به همین دلیل حضور آنها در مساجد کمرنگ شده است.

صفری افلاکی با بیان اینکه، مسجد پایگاه اجتماعی جهان اسلام و محل تعلیم و تربیت و عامل وحدت به شمار می رود، اضافه کرد: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت می‌توانند جای خالی حضور پرشور فرزندانمان را در مساجد پر کرده و زمینه حضور آنها در خانه خدا را فراهم کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان حضور مردم در سنگرهای دین و اجتماع را در حفظ پایه های نظام مقدس اسلامی موثر دانست و اظهار داشت: دشمن از همین طریق وارد شده و می‌کوشند که به مساجد و مکان های مقدس به عنوان کانون های وحدت، آسیب وارد کنند.

صفری افلاکی افزود: در این راستا نیاز به نگاه جهادی و تفکر بسیجی در مدیریت مساجد داریم که پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت می‌توانند با حضور خود در مساجد زمینه تحول در زمینه مدیریت مساجد فراهم کنند.

سرتیپ امیر جوادی: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت الگوهای ما هستند
سرتیپ امیر جوادی ” ناجی کردستان” نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات اعضای شورا در خدمت رسانی به مردم و نامگذاری معابر به نام شهدا، ایثارگران و جانبازان گفت: خدا را شاکرم که توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مورد تأیید هستم آنچه انجام داده‌ام وظیفه بوده و خداوند ناظر و شاهد بر اعمال بنده است.

امیر جوادی با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ ما هستند، اظهار داشت: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت نیز الگوهای ما محسوب می‌شوند.
امیر جوادی اضافه کرد: همانگونه که شهدا در عرصه جهاد و دفاع از مرز و بوم دفاع کردند پیشکسوتان ما هم باید آنچه دیده و انجام داده‌اند را به نسل امروز و آینده انتقال دهند و به عنوان الگو و سرمشق باشند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : پیشکسوتان