پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای مشاغل خانگی همدان
پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای مشاغل خانگی همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات از اعتبارات تکلیفی اشتغال استان همدان در ۶ ماهه نخست سال جاری به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش همدان تیتر، یوسف شعبانی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم برای رشد تولید و اشتغال تلاش مضاعف و شبانه روزی دارد،گفت: در کنار وام های پرداختی یاد شده، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) در همدان پرداخت شد.

وی ادامه داد: این میزان تسهیلات مشاغل خانگی از طریق چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ و جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهاردرصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌ شود و جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه ۶۲۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط در استان همدان ثبت شده است اظهار داشت: بیشترین استقبال از طرح های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و مواد غذایی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی حمایت مالی می‌شوند،افزود: تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در صدور مجوزهای کسب‌وکار، به‌ویژه مجوز مشاغل خانگی از جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغال‌زایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، سقف پرداخت وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به هر نفر را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: باز پرداخت این تسهیلات هفت ساله با سود چهار درصد است.

شعبانی یادآور شد: ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک از سیاست های دولت مردمی سیزدهم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات از اعتبارات تکلیفی اشتغال استان همدان در ۶ ماهه نخست سال جاری به متقاضیان پرداخت شد.

یوسف شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات پرداختی در ۶ ماهه نخست سال جاری توسط ۲۰ بانک عامل دولتی و خصوصی در استان ابلاغ و جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ در نیمه نخست سال جاری در همدان پرداخت شده است،گفت: دستگاه هایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)،بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد شهید، بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری، بنیاد مستضعفان، معاونت وظیفه عموم نیروهای مسلح مشمول دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، میزان تسهیلات پرداختی در قالب تبصره ۱۸ و تفاهم نامه ها را در نیمه نخست امسال هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه با هدف اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی و دانش آموختگان دانشگاهی پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: هفت هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات طرح های سفر رییس جمهور به همدان در نیمه نخست سال جاری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.