سند بومی «نقش بانوان در دفاع مقدس» در همدان رونمایی می‌شود
سند بومی «نقش بانوان در دفاع مقدس» در همدان رونمایی می‌شود
«موسوی» گفت: سند بومی «نقش بانوان در دفاع مقدس» توسط اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان رونمایی خواهد شد.

به گزارش همدان تیتر، «سیده زهرا موسوی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان همدان، در جلسه کمیته زنان و دفاع مقدس استان که به‌مناسبت بزرگداشت هفته جهانی «مقاومت» با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سند بومی «نقش بانوان در دفاع مقدس»، روز هشتم دی‌ توسط اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان رونمایی خواهد شد.

وی افزود: مراسم رونمایی از سند بومی «نقش بانوان در دفاع مقدس» استان همدان، باحضور «مریم مجتهد‌زاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از مسئولان و فعالان ترویج نقش زنان در دفاع مقدس، در سالن شهدای استانداری همدان برگزار خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: در این مراسم همچنین از کتاب «زن و رسانه» به قلم خانم «گل‌کارزاده» نیز رونمایی می‌شود.

و‌ی با اشاره به طرح تشکیل «تشکل‌های مردم‌نهاد» با حضور همسران، مادران دختران و خواهران شهدا، گفت: در نظر داریم در ایام «هفته مقاومت» همایشی با حضور این بزرگواران برگزار کنیم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان همدان، به اجرای طرح «حس پروانگی» که مختص دانش‌آموزان دختر در مدارس است، اشاره کرد و گفت: در این طرح خاطرات کسانی که در اردو‌های راهیان شرکت کرده‌اند، به‌صورت جزوه و کتاب چاپ خواهد شد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون، هفت برنامه توسط اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان همدان به تمام شهرستان‌ها، ادارات و نهاد‌ها اعلام شده است که از جمله این طرح‌ها می‌توان طرح «سلاله‌ها» که برای نوه‌های شهدا برگزار می‌شود، اشاره کرد.

موسوی اظهار داشت: در جهت تحکیم بنیان خانواده، طرحی با عنوان «خورشید خانه‌ات باش» نیز مختص بانوان خانه‌دار و شاغل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/