خط کشی ۳ هزار کیلومتر از راههای استان همدان
خط کشی ۳ هزار کیلومتر از راههای استان همدان
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: خط کشی ۳ هزار کیلومتر از راههای استان همدانتا پایان سال جاری صورت می پذیرد.

به گزارش همدان تیتر،  صفر صادقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت با برنامه ریزی های صورت گرفته از هفته آینده ۵ اکیپ خط کشی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان همدان فعال می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: خط کشی ۳ هزار کیلومتر از راههای استان همدانتا پایان سال جاری صورت می پذیرد.

صادقی راد تصریح کرد: از آنجا که ارتقاء ایمنی راههای استان همدان جزء اولویت اصلی راهداری است عملیات خط کشی در محورهای اصلی و ۱۰۰ متر قبل و بعد از پیچ های تند بصورت سه خط اجرا خواهد شد .

وی اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار کیلومتر از محورهای استان همدان خط کشی و احیای خط شده است که امسال نیز خط کشی ۳ هزار کیلومتر از راههای استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در پایان گفت: خط کشی های صورت گرفته در جاده ها حد و مرز، مسیر و خط عبوری هریک از رانندگان را خصوصا در شب مشخص می کند و از این رو خط کشی در ارتقاء ایمنی راهها نقش بسزایی را ایفا می کند.

جواد نگاهداری معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تا قبل از آغاز سفرهای اربعین حسینی حدود ۹۰۰ کیلومتر خط کشی، ۱۸۰ کیلومتر روکش آسفالت، تعمیر و راه اندازی ۹۰ درصدی سیستم‌های روشنایی،۲۵۰۰ کیلومتر شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی، ساماندهی تابلو وعلائم، آشکارسازی و نقاط پرتصادف و دارای تصادف، خاکریزی نقاط پرتگاهی، پاکسازی حریم و پارکینگ ها و نصب بنرهای ترافیکی در محورهای استان همدان اجرا شود.

او تصریح کرد: استان همدان به عنوان معبر عبوری ترافیک استان‌های غربی کشور و زائرین اربعین حسینی محسوب می‌شود و از این رو ارتقاء ایمنی راه‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

نگاهداری افزود: برای ارتقاء ایمنی راه‌های استان ۳۵۰ نفر نیروی راهدار در قالب ۵۰ اکیپ شامل خط کشی، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی، تعمیر سیستم‌های روشنایی، پاکسازی و آزاد سازی حریم، لکه گیری و چاله گیری، روکش آسفالت، درزگیری، نصب و شستشوی تابلو و علائم، گشت‌های راهداری مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی از همه هموطنان گرامی خواهشمندیم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، اطمینان از استراحت کافی در هنگام سفر،در حین سفر، پرهیز از شتاب زدگی و سبقت های خطرناک سفری ایمن برای خود و سایر هموطنان عزیز رقم بزنند.

انتهای پیام/