افزایش توزیع کود شیمیایی در استان همدان
افزایش توزیع کود شیمیایی در استان همدان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از افزایش توزیع کود شیمیایی در اسفندماه 1401 و ایام نوروز برای کشت های بهاره استان همدان خبر داد.

به گزارش همدان تیتر، بهروز الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از یکم اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ماه سالجاری، ۲۱ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۴۵ درصد معادل ۶ هزار و ۵۰۰ تن افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از مقدار ۲۱ هزار تن کود توزیع شده ۲۰ هزار تن از آن ازته، ۴۹۰ تن فسفاته و ۵۱۰ تن پتاسه بوده است گفت: امیدواریم با افزایش مصرف فسفاته و پتاسه تاثیر قابل توجهی در کمیت و کیفیت تولیدات کشاورزی استان شاهد باشیم.

الیاسی افزود: در این مدت توانستیم با همت همکاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بصورت شبانه روزی و حتی ایام تعطیل نوروز، با استفاده از ذخیره راهبردی ۱۶ هزار تنی کود که در انبار‌های شرکت موجود بود و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت‌های بهاره را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تامین کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان هیچگونه کمبودی وجود ندارد و در این روز‌ها که به دلیل بارندگی‌ها و کشت‌های بهاره تقاضا برای مصرف کود بالاست، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، تمامی سهمیه کود شیمیایی ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی را تأمین و از طریق کارگزاری‌ها و عاملین فروش خود توزیع می‌کند.

انتهای پیام/