راهیابی ۵۰ اثر به جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه همدان
راهیابی ۵۰ اثر به جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه همدان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: بیش از ۳۰ اثر موسیقی صحنه‌ای و ۲۰ اثر موسیقی محلی به دومین جشنواره موسیقی شب‌های هگمتانه راه پیدا کرده‌اند و در مجموع ۵۰ اثر در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار همدان تیتر، مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه در همدان، اظهار کرد: بیش از ۳۰ اثر موسیقی صحنه‌ای و ۲۰ اثر موسیقی محلی به این جشنواره راه پیدا کرده‌اند و در مجموع ۵۰ اثر در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

وی افزود: جشنواره از ۲۹ دی تا پنجم بهمن همراه با اجرای گروه‌های مختلف در سطح استان برگزار و افتتاحیه آن فردا صبح (جمعه) در آرامگاه باباطاهر خواهد بود و اجراها بعد از نماز مغرب و عشا و در یک سانس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان داشت: این رویداد ارزشمند چند ویژگی دارد ابتدا اینکه محوریت آن موسیقی اصیل و سنتی کشورمان است و یکی از ظرفیت‌های فرهنگی ما موسیقی سنتی است‌.

وی ادامه داد: نکته دوم درگیر بودن، مشارکت و حوزه گستره کار که در سطح استان است و گروه‌های هنری در برخی شهرستان‌ها نیز اجرا دارند. نکته سوم برنامه‌های جنبی است که نظر گرفته شده‌اند. نکته بعدی ایجاد فضای شور و نشاط و به نوعی فضای لذت بخشی برای مردم همدان است.

ویژه خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه درخواست دارم به عنوان یک خبر به این رویداد نگاه نکنند این گروه‌های موسیقی هر کدام یک سوژه و منبع خبری فوق العاده هستند.

وی در پایان متذکر شد: اسم جشنواره خاص طراحی شده تا در این اخبار تلخ شاید یک فرصتی باشد مردم همدان و استان حالشان خوب شود.

انتهای پیام/