دست‌فروشان پیاده‌راه بوعلی ساز ناکوک می‌زنند
دست‌فروشان پیاده‌راه بوعلی ساز ناکوک می‌زنند
ناتوانی برخی مدیران در اعمال قانون معضلات شهری باعث شده که دستفروشان پیاده راه‌بوعلی پس از غروب و بدون توجه به ساعت مقرر بساط خود را پهن و کار و کاسبی مغازه‌دارها را کساد کنند.

به گزارش خبرنگار همدان تیتر، هنور که هنوز است پس از گذشت سالها دستفروش‌های همدان در خیابان بوعلی جولان می‌دهند و پس از پیاده راه سازی و نبود ماشین برای عبور و مرور عرصه برای بساط آنها بیشتر شده است. شاید قبلا برای حضور دستفروش‌ها  ساعتی تعیین می‌شد اما حالا از  غروب که می‌شود بدون هیچ نظارتی از سوی مسئولان شهری دستفروش ها می‌آیند و کار و کاسبی مغازه‌دارها را کساد می‌کنند.

آنقدر پیاده راه شلوغ می‌شود که دیگر جایی برای دیدن مغازه‌ها و مغازه‌داران نمی‌ماند و کاسبی که از صبح برای کسب روزی منتظر مشتری است در این زمان که خانواده‌ها فراقت بیشتری برای آمدن به پیاده راه بوعلی را دارند با دستفروشان مواجه می‌شوند.

قابل توجه مسئولان شهر نیز اخیرا شنیده شده بسیاری از خانواده‌ها به دلیل برخی بی فرهنگی‌ها در شهری همچون همدان که به عنوان پایتخت تمدن و تاریخ ایران زمین است در این ساعات به پیاده راه بوعلی نمی‌آیند.

علی اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با خبرنگار همدان تیتر در خصوص ساماندهی دستفروش های پیاده راه بوعلی اظهار کرد: امسال تاکنون چندین جلسه با دستگاه های مربوطه اعم از شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضا برگزار شده اما متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.

وی افزود: فرماندار همدان و مسئولان ذیربط باید برای ساماندهی دستفروش‌ها جدی وارد شوند اما ورود پیدا نمی‌کنند.

نظری ادامه داد: شورای شهر همدان به شهرداری هم به صورت مکتوب و هم صورتجلسه این موضوع را گوشزد کرده و خواستار جانمایی درست برای این دستفروش‌ها در سطح شهر شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه دستفروشی در پیاده راه بوعلی خلاف موازین و قوانین اجتماعی است خاطرنشان کرد: نباید در سطح شهر برای شهروندان همدانی مزاحمت اجتماعی و بزه اجتماعی توسط برخی از این دستفروش ها ایجاد شود اما گوش شنوایی از سوی مسئولان در سطح شهر وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مورد این دستفروش‌ها باید صورتجلسه شورای تأمین بررسی و دیدگاه شورا در این زمینه اعمال شود تصریح کرد: در حال حاضر نه فقط در پیاده راه بوعلی که مردم در کوی خاتم نیز از عدم ساماندهی دستفروش‌ها گلایه دارند.

نظری اضافه کرد: برای ساماندهی دستفروش‌های همدان پس از بازدید و بررسی کارشناسانه منطقه شمالی مصلی را پیشنهاد داده‌ایم اما تاکنون توسط مسئولان شهر اجرا نشده است.

وی با نارضایتی از جواب برخی مسئولان که امسال سال انتخاباتی است و باید به انتخابات بپردازیم بیان کرد: وظیفه همه ماست که در بحث امنیتی و اجتماعی این عدم رضایتمندی مردم را به رضایتمندی تبدیل کنیم.

این عضو شورای شهر همدان با تأسف از اینکه برخی از دستفروش ها جای خود را  در پیاده راه خرید و فروش می کنند گفت: برای جلوگیری از این اقدامات و عدم جولان دادن این افراد در شهر وظیفه فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است که با  وحدت اداری و جانمایی مناسب این افراد را ساماندهی کنند.

نظری در پایان با بیان اینکه شورای شهر در این زمینه تمام تلاش خود را داشته و دارد افزود: متاسفانه عدم توانمندی برخی مدیران استان معضلات شهری زیادی ایجاد کرده در حالی که اگر قانون در شهر اعمال شود با ایجاد نظم و انضباط شهروند قانونمدار می‌شود‌.

گزارش از منیژه فرهانپور

انتهای پیام/