زحمات معلمان مصداق واقعی مجاهدت در علم است
زحمات معلمان مصداق واقعی مجاهدت در علم است
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت:یکی از نکاتی که باید مورد توجه آموزش‌وپرورش باشد، شناخت انسان است چراکه ما تا خودمان را نشناسیم نمی‌توانیم به واقعیت الهی دست پیدا کنیم.

به گزارش همدان تیتر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی آموزش‌وپرورش استان همدان، اظهار کرد: زحمات معلمان مصداق واقعی مجاهدت در علم است. یکی از نکاتی که باید مورد توجه آموزش‌وپرورش باشد، شناخت انسان است چراکه ما تا خودمان را نشناسیم نمی‌توانیم به واقعیت الهی دست پیدا کنیم.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه خدا در پاسخ به علت آفرینش انسان گفت که اینها اهل علم هستند، توضیح داد: معلم وظیفه دارد که علم را پرورش دهد. کدام انسان بزرگ، پزشک برجسته و کدام مخترع را می‌شناسید که خود را شاگرد و مدیون معلم نداند؟

وی ادامه داد: در مسأله تربیت انسان کدام اداره مانند آموزش‌وپرورش اهمیت دارد. شخصیت انسان در آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد. اگر یک معلم مدرسه را معبد بداند و کار خود را عبادت ببیند نگاه اسلام به علم آموزی محقق می‌شود.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: ما در آموزش‌وپرورش به دنبال تربیت انسان‌هایی با نگاه متعالی اسلام هستیم و باید انسان‌های موحدی که اهل نظم اجتماعی و مفید برای جامعه هستند، تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم تمام تلاش خود را برای ارتقای منزلت معلم انجام دهیم، مطرح کرد: برخی معلمان به رتبه‌بندی گله‌مندی دارند بنایراین باید تلاش شود تا برای رتبه‌بندی عادلانه، اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز با بیان اینکه دشمن دنبال قطع ارتباط نسل جوان با شهداست، اظهار کرد: تمام معلمان در جای‌جای استان، قابل تقدیر هستند و این برنامه‌ها برای ارتقای جایگاه معلمان است.

محمود نقوی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ دشمن برنامه‌هایی برای نظام و آموزش‌وپرورش داشت، تصریح کرد: با تمام مشکلاتی که تلاش شد برای آموزش‌وپرورش به وجود بیاید، خللی به نظام آموزش‌وپرورش وارد نشد و روسفید شدیم.

وی با اشاره به برگزاری حدود ۲۰۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان، بیان کرد: دشمن دنبال قطع ارتباط نسل جوان با شهداست اما باید این ارتباط را مستحکم کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش استان همدان در عموم شاخص‌ها رو به رشد است و همه مسئولان به آموزش‌وپرورش توجه دارند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : سارا پرویزی سالار