با تاسیس شهرک سیر از خام‌فروشی آن جلوگیری می‌شود
با تاسیس شهرک سیر از خام‌فروشی آن جلوگیری می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: در خصوص تاسیس شهرک سیر پیگیری‌هایی انجام شده و در این شهرک از خام فروشی جلوگیری می‌کنیم و هیچ محصول فرآوری نشده‌ای به فروش نمی‌رسد.

به گزارش همدان تیتر، رضا بهراملو، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پنجمین جشنواره سیر و موسیر سولان اظهار کرد: ۳۰ درصد اشتغال و اقتصاد استان بین بخش کشاورزی است، ولی تولید ۸۰ درصد آن وابسته به آب است و باید به سمت تولید با آب کمتر برویم.

وی افزود: به همین منظور اولین استان هستیم که در راستای الگوی کشت قدم برداشته‌ایم برای محصول سیر نیز در الگوی کشت پیشنهادی جایگاه خاصی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به تولید ۴۵ هزار تن سالانه سیر در استان همدان، گفت: عمده سطح زیر کشت سیر مربوط به شهرستان‌های همدان و بهار است و در بحث موسیر اسدآباد سطح کشت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی سیر همدان یک دستاورد مهمی بود، افزود: در خصوص تاسیس شهرک سیر پیگیری‌هایی انجام شده و در این شهرک از خام فروشی جلوگیری می‌کنیم و هیچ محصول فرآوری نشده‌ای به فروش نمی‌رسد.

بهراملو با بیان اینکه در بحث سطح زیر کشت برنامه داریم سیر استان همدان را توسعه دهیم، گفت: در این خصوص برای اولین بار در کشور نقشه راه درنظر گرفته‌ایم. برای سیر هم نقشه راه داریم.

انتهای پیام/