ایستگاه معرف زوجی گنبد از بهترین و پیشرفته‌ترین ایستگاه‌های کشور
ایستگاه معرف زوجی گنبد از بهترین و پیشرفته‌ترین ایستگاه‌های کشور
استاندار همدان گفت : ایستگاه تحقیقاتی گنبد یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین ایستگاه‌های معرف و زوجی کشور است.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا قاسمی فرزاد اظهار داشت: با روش های علمی و جدید باید مانع از پدیده فرسایش خاک و تشکیل رسوب شد.

همچنین در بازدیدی که معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل هواشناسی استان همدان و همچنین معاونین آبخیزداری استان های دارای حوزه های معرف زوجی حضور داشتند علیرضا قاسمی فرزاد گفت:ایستگاه تحقیقاتی گنبد یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین ایستگاه‌های معرف و زوجی کشور است.

استاندار افزود: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم با اقدامات علمی و سازنده‌ کارهای بسیار خوبی برای تثبیت و حاصلخیزی خاک انجام شده است. موانعی مانند بندهای آبخیزداری  در مسیر سیل‌ها  و کاشت درختان در حاشیه آنها می‌تواند از آثار مخرب سیل جلوگیری کند و خاک و پوشش گیاهی اطراف رودخانه و باغات را هم حاصل‌خیز نماید.

وی گفت: متاسفانه دست اندازی انسان درطبیعت زیاد بوده است که باادامه این روند آثار زیانبارش به خود بشر برمی گردد.

قاسمی فرزاد بیان کرد : از بارش های رحمت الهی باید بیشترین بهره و استفاده را برد و مانع از این شویم که سیل و سیلاب در کشور باعث ویرانی، فرسایش و تشکیل رسوب شود.

استاندار تاکید کرد: هم اندیشی و هم افزایی کارشناسان در این مقوله بسیارمهم و ارزشمند بوده و حضور کارشناسان سایر استان ها در همدان فرصت خوبی برای انتقال تجربیات و تکمیل فعالیت های ایستگاههای مشابه است.

  • نویسنده : سارا پرویزی سالار