بیمارستان اکباتان همدان به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل خواهد شد
بیمارستان اکباتان همدان به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل خواهد شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با ارائه انواع خدمات پزشکی بیمارستان اکباتان به یک مرکز جامع طبی کودکان تبدیل خواهد شد و با قوت کار را جلو می‌بریم تا به این مرحله برسد که در غرب کشور بی‌نظیر شود.

به گزارش خبرنگار همدان تیتر، محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری پویش سلامت در سراسر کشور، اظهار کرد: پویش سلامت به صورت رقابتی بین استان‌ها شروع شده است، اما در استان ما علی‌رغم آمادگی و کار خوب رسانه ای به لحاظ رتبه خیلی جایگاه خوبی نداریم.

وی افزود: این امر می‌طلبد تا رسانه‌ها در این خصوص جدی‌تر وارد شوند و مردم را به این امر ترغیب کنند، چون غربالگری روی سلامت استان تاثیر بسزایی دارد و کشف بیماری فشارخون و دیابت می‌تواند از حوادث نابه هنگام در حوزه بیماری ها پیشگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: علت دیگر پایین بودن رتبه در زمینه پویش سلامت وسواس پرسنل است که می‌خواهند کار را به درستی انجام دهند مثلا در خصوص تست دیابت باید حتما مراجعه‌کنندگان ناشتا باشند و این دقت باعث شده که در زمینه کشف پیش دیابت رتبه اول کشور، کشف بیماران مربوط به فشار خون رتبه ششم و مشکوک به دیابت رتبه چهارم کشور را داریم و کیفیت را فدای کمیت نکردیم.

وی در خصوص بیمارستان اکباتان گفت: عملیات ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۷ و حدود ۱۴ سال افت و خیز داشته و روز پنج شنبه هفته گذشته رسما به مرحله بهره برداری رسید و جا دارد از تمام کسانی که سهمی در ایجاد این بنا داشتند‌ قدردانی کنم.

مجذوبی با اشاره به وجود قریب به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر ۱۸ سال در استان همدان، افزود: در خصوص دسترسی به خدمات سلامت در حوزه کودکان نارضایتی داشتیم با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی دارد باید یک بستری ایجاد شود برای اینکه در این حوزه خدمات ارتقا پیدا کند، در نهایت تصمیم بر این شد که این بیمارستان ، بیمارستان کودکان اکباتان شود.

وی ادامه داد: از روز پنج‌شنبه هفته گذشته انتقال کودکان را در سه مرحله آغاز کردیم و همگی دلسوزانه پای کار آمدند. سعی شد با حداکثر ایمنی بچه‌ها منتقل شوند و تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر مراجعه سرپایی و ۲۰ نفر بستری شدند. بیمارستان دارای ۲۷۰ تخت، ۱۹۰ تخت بخش عمومی و مابقی تخت‌های ستاره‌دار است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در واحد آزمایشگاه و رادیولوژی مشکلاتی نداریم وما پیگیر هستیم بتوانیم در آینده ام آر آی هم در این مرکز مستقر کنیم. طبقه هشت و نهم دارای بخش‌های آموزشی بی‌نظیری است و به لحاظ آموزشی نقش موثری دارد.

وی توضیح داد: در تلاشیم کلینیک تخصصی بعدازظهر هم در بیمارستان فعال کنیم، این نکته را باید تاکید کرد که همچنان مرکز ارائه دهنده خدمات حوادث در گروه سنی زیر ۱۸ سال، بیمارستان بعثت است .

مجذوبی بیان داشت: در مورد خدمات جراحی نیز در کنار خدمات داخلی پیگیر هستیم تا کلیه گرایش‌های اطفال را همچون فوق تخصص ارتوپدی به طور کامل در این بیمارستان ارائه خدمات کنند.

وی اضافه کرد: با ارائه انواع خدمات پزشکی بیمارستان اکباتان به یک مرکز جامع طبی کودکان تبدیل خواهد شد و با قوت کار را جلو می‌بریم تا به این بلوغ برسد که در غرب کشور بی‌نظیر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: در حوزه جذب توریست درمانی یا گردشگری سلامت هم در استان، قطعا بیمارستان اکباتان جایگاه بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه حقیقتا در این مدت تلاش کرده در یک محور به تنهایی حرکت نکند و همه جهت‌ها را فعال کند چه در حوزه بهداشت، آموزشی و تحقیقاتی و درمان و حوزه توسعه و انضباط مالی.

مجذوبی با اشاره به افتتاح چندین خوابگاه دانشجویی در همدان بیان داشت: از دوهزار و هشتصد خوابگاهی در دولت سیزدهم بیش از ۸۰۰ تخت در اختیار همدان است.

وی عنوان کرد: پارک علم و فناوری نیز راه اندازی شده و حوزه تحقیقات ما مثل خیلی از بخش‌های دیگر دوره درخشانی را طی کرده و به زودی در حوزه وزارتخانه از بخش تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تجلیل خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری مستقر هستند و سعی می‌کنیم آنان را توسعه و در حوزه فناوری اقدامات بیشتری را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر نبود پارکینگ در بیمارستان اکباتان گفت: در تلاشیم در چندسال آینده زمین مرکز بهداشت جنب بیمارستان را به این امر تخصیص دهیم.

کلوندی، مدیر بیمارستان اکباتان نیز در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر کل بستری‌های بیمارستان ۸۰ مورد و ۲۰ بستری جدید نیز از زمان شروع به کار بیمارستان اضافه شده است، ۳۵ بیمار تحت نظر اورژانس، ۸۱۵ تعداد مراجعه که ۳۰۰ بیمار به صورت سرپایی در شیفت‌های مربوطه پذیرش شده اند و تعداد اعضای هیئت علمی نیز ۲۳ نفر است.

وی در خصوص فضاسازی بیمارستان برای کودکان گفت: با فضاسازی مخصوص کودکان تلاش شده تا والدین بچه‌ها را در فضای امن بگذارند.

طهماسبی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه بیان داشت: در شش ماه گذشته بالای ۳ میلیون خدمت در بیمارستان‌‌های همدان انجام شده که با بخش خصوصی بالای ۸ میلیون خواهد شد. فقط در حوزه خدمات رادیولوژی و سی تی اسکن بیش از ۱۳۸ هزار خدمت به بیماران داده شده است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به مناطق محروم، گفت: امسال در شهرستان تویسرکان ۳۶ متخصص آماده به کار داریم سعی شده رادیولوژی را به تمام شهرهای مناطق محروم استان برسانیم.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در خصوص مرگ و میر بیماران نیز در بررسی بیمارستان استان از ۱۶ بیمارستان، ۷۵ صدم درصد بیماران که بستری شدند فوت کردند. در بخش سی سی یو ۵ درصد بیماران فوت کردند و ۹۵ درصد بیماران مرخص شدند.

انتهای پیام/