افتتاح ۲۹ طرح طی هفته جهاد کشاورزی در استان همدان
افتتاح ۲۹ طرح طی هفته جهاد کشاورزی در استان همدان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به افتتاح 29 طرح طی هفته جهاد کشاورزی در استان همدان، گفت: 14 طرح در زمینه تولیدات گیاهی با اشتغال‌زایی برای 63 نفر، چهار طرح در بخش شیلات و آبزیان با اشتغال‌زایی برای 12 نفر، 6 طرح تولیدات دامی با اشتغال‌زایی برای 24 نفر، پنج طرح در بخش صنایع تبدیلی با 63 نفر اشتغال با مجموع سرمایه‌گذاری حدود یک‌هزار و 20 میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.

به گزارش همدان تیتر، غلامحسین تقوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی بالای ۳۰ درصد اشتغال و درآمد استان همدان را تأمین می‌کند، افزود: پنج میلیون تُن تولید محصولات کشاورزی در استان داریم که با وجود محدودیت در بخش کارکنان و ظرفیت ۴۰ درصدی، به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ عضو سازمانی خدمت ارائه شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۲۹ طرح طی هفته جهاد کشاورزی در استان همدان، گفت: ۱۴ طرح در زمینه تولیدات گیاهی با اشتغال‌زایی برای ۶۳ نفر، چهار طرح در بخش شیلات و آبزیان با اشتغال‌زایی برای ۱۲ نفر، ۶ طرح تولیدات دامی با اشتغال‌زایی برای ۲۴ نفر، پنج طرح در بخش صنایع تبدیلی با ۶۳ نفر اشتغال با مجموع سرمایه‌گذاری حدود یک‌هزار و ۲۰ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این طرح برای ۱۷۲ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی غیر مستقیم می‌شود و کل استان و کشور از طرح‌های جهاد کشاورزی همدان بهره‌‍مند می‌شوند.

تقوی با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی درخصوص قانون انتزاع، ابراز کرد: به دنبال تشکیل این قانون، معاونت توسعه بازرگانی در وزارت کشاورزی و به تبع در استان‌ها شکل گرفت و استان همدان توانست در تنظیم بازار و کنترل آرامش به‌عنوان استان برتر عمل کند و هیچ‌گونه مشکلی در تولید و تنظیم بازار نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در بحث تولیدات دامی تقریباً بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت مورد نیاز استان تولید داشتیم، گفت: در زمینه گوشت قرمز به اندازه کافی در استان تولید داریم و درخصوص نهاده‌های دامی هم از ۲۰ اردیبهشت‌ماه دولت به‌صورت آزاد قیمت را اعلام کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است و در سطح بازار با قیمت متعادل‌تر به فروش می‌رسد و مازاد آن هم به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: در بخش حفاظت از اراضی اقدامات خوبی صورت گرفته است و انتظار داریم خبرنگاران هم در بحث حفظ و حراست از اراضی کشاورزی وارد کار شوند.

وی گفت: با توجه به الگوی کشتی که به‌صورت کلی در سطح کشور درنظر گرفته شده است، اطلاعات کاملی از اراضی کشاورزی در اختیار نداریم و ضروری است قانونی تدوین شود تا بحث الگوی کشت را اجرایی کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی که در سطح کشور داریم ضایعات بخش کشاورزی است، اذعان کرد: براساس آمار صاحب‌نظران حدود ۷۰ کیلوگرم ضایعات مواد غذایی برای هر نفر در کشور داریم که این میزان می‌تواند تأثیر مخربی بر امنیت غذایی کشور بگذارد.

وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان سال تغییری در قیمت آرد و نان نخواهیم داشت و با قیمت قبلی عرضه خواهد شد‌.

نیروی انسانی ابزار اصلی سازمان جهادکشاورزی است

این مقام مسئول با بیان اینکه نیروی انسانی ابزار اصلی سازمان جهاد کشاورزی است، تشریح کرد: درخصوص کمبود نیرو ما در بخش کشاورزی بیشتر از سایر دستگاه‌ها مورد آسیب قرار گرفتیم و سعی کردیم این خلأ را با کمک بسیج اصناف و ظرفیت مردمی پُر کنیم.

وی عنوان کرد: بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ نانوایی در سطح استان داریم که برای مدیریت این بخش نیاز به نیرو وجود دارد؛ دولت در جهت رفع این مشکل باید در بحث هوشمندسازی ورود پیدا کند، چراکه اگر نیروی انسانی را نمی‌توانیم تقویت کنیم، باید در بحث هوشمندسازی پیش برویم.

انتهای پیام/