یادواره شهدا تبیین کننده بخشی از تاریخچه جنگ باشد
یادواره شهدا تبیین کننده بخشی از تاریخچه جنگ باشد
رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه یادواره شهدا باید تبیین کننده بخشی از تاریخچه جنگ باشد، گفت: در کنگره شهدا باید به همه اقشار توجه شود و مردم احساس تعلق داشته باشند.

به گزارش همدان تیتر، جلسه هم افزایی نیروهای مسلح و اعضای کنگره جهت برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان امروز (شنبه) در استانداری برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در این جلسه با بیان اینکه جایگاه شهدا نزد خداوند بسیار بالا است، اظهار داشت: در دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان فقط نباید به شهدای مشهور پرداخت و شهدای غیر مشاهیر را هم نیز باید معرفی کرد.

وی با اشاره به نقش شهدای ارتش در دوران دفاع مقدس، افزود: در این بین شهدای سرباز نیز نقش بسزایی داشتند سربازان نماد امنیت و قدرت، نماد ادای دین به مملکت، مسئولیت پذیری و وفاداری به قانون هستند. در دوران دفاع مقدس دو میلیون و ۶۴۰ هزار سرباز شرکت کردند و بیش از ۴۰ هزار نفر از آنان شهید شدند.

رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه بالغ بر هزار و ۴۰۰ شهید سرباز در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: شهید سلیمانی وصیت می‌کند بر سر قبرش بنویسند سرباز قاسم سلیمانی، واژه سرباز ارزشمند است و ضرورت دارد یادواره‌ای به نام شهدای سرباز برگزار شود چرا که تاکنون بسیار کم به این قشر از شهدا توجه شده است.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا باید تبیین کننده بخشی از تاریخچه جنگ باشد، تصریح کرد: در کنگره شهدا باید به همه اقشار توجه شود و مردم احساس تعلق داشته باشند و یک پیوند ذهنی بین مردم و شهدا ایجاد شود چرا که همه شهدا یکسان هستند.

امیر فولادی با تاکید براینکه باید نگاه یکسان به شهدا وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: وقتی مردم کنگره شهدا را متعلق به خودشان ببینند دیگر جامعه دچار دوقطبی نخواهد شد و نظام زا متعلق به خودشان می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه همدان مملو از قهرمان‌هایی هست که باید به قشر نوجوان و جوان معرفی شوند، تصریح کرد: برای حضور پیشکسوتان و راویان ارتشی در مدارس و دانشگاه‌ها آمادگی داریم.

رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه کنگره زمان‌محور نیست بلکه تولیدمحور است، گفت: رسالت کنگره شهدا این است که بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهد و یاد و نام شهدا در جامعه ساری و جاری شود.

امیر فولادی با تاکید بر برگزاری اجلاسیه‌ای تحت عنوان شهدای ارتش، تصریح کرد: از ظرفیت بسیج برای تجلیل و دیدار با خانواده شهدا علی الخصوص شهدای سرباز استفاده شود‌.

انتهای پیام/