افتتاح مدرسه اوتیسم شهر همدان با ۱۵۰۰ متر زیربنای آموزشی
افتتاح مدرسه اوتیسم شهر همدان با ۱۵۰۰ متر زیربنای آموزشی
معاون برنامه‌ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در بهمن‌ماه سال قبل در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در شش ماه اول سال‌جاری بیش از ۲۰۰۰ مدرسه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا راشکی چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح مدرسه اوتیسم همدان بیان کرد: در سال‌های قبل آموزش‌وپرورش دچار مظلومیتی شده بود و بودجه لازم به آن تعلق نمی‌گرفت.

معاون برنامه‌ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در بهمن‌ماه سال قبل در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در شش ماه اول سال‌جاری بیش از ۲۰۰۰ مدرسه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: آموزش و پرورش حوزه‌‌ای فرابخشی است و با اعتبارات این سازمان و سازمان نوسازی به جایگاه شایسته آن نمی‌رسیم و این موضوع خاطر رهبر انقلاب را نیر آزرده کرده است.

راشکی ادامه داد: وقتی نیک اندیشانی در جامعه داریم که این موضوع را درک کرده و در کنار آموزش‌و‌پرورش نقش خوبی ایفا می‌کنند دولتمردان هم به اندازه آنها باید به این حوزه توجه کنند تا جامعه را برای عدالت آموزشی فراگیر آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارکنان مدارس استثنایی مشقتی مضاعف دارند، اظهار کرد: اعتبار سال ۱۴۰۲ در حوزه پروژه‌های خیرین بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۴ هزار میلیارد آن محقق شد و هنوز نیاز به مساعدت دولت دادیم.

راشکی اضافه کرد: ۱۱۰۰ مدرسه در بهمن ماه سال قبل در کشور افتتاح شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در شش ماه اول به بهره‌برداری برسد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان گفت: مدارسِ با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اولویت افتتاح هستند و با تخصیص اعتبارات طول سال می‌توان تعداد افتتاحیه‌های تا پایان سال را پیش‌بینی کرد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان همدان چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح مدرسه اوتیسم همدان بیان کرد: این مجتمع آموزش ۱۸ کلاسه برای دانش‌آموزانِ با ویژگی‌های خاص طراحی شده است.

حمید شیرازیانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مدرسه اوتیسم همدان از سال ۹۷ آغاز شد، افزود: منابع این پروژه در ابتدا استانی بود، سپس بنیاد برکت و مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران با پروژه همکاری کردند.

وی با بیان اینکه این موسسه در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری طراحی شده است، اظهار کرد: بخش سخت‌افزاری مطابق با مقررات ملی ساختمان طراحی شده و تمام ملاحظات در آن رعایت شده است‌

شیرازیانی ادامه داد: در ساخت مدرسه اوتیسم از نقطه نظرات اداره استثنایی و تیم پزشکی به لحاظ موارد روانشناسی استفاده شد و مواردی مبنی بر رعایت اختلالات دانش آموزان در پروژه لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه در طراحی پروژه از رنگ خنثی و متریال‌های خاص به همراه ملاحظات لازم استفاده شد،‌ گفت: مدرسه اوتیسم همدان با ۱۰ کلاس درس، تجهیزات آموزشی متناسب با دانش آموزان اوتیسم، اتاق تاریک، آب درمانی ویژه تقویت حس لامسه دانش آموزان و اتاق کاردرمانی فیزیوتراپی تجهیز شده است.

شیرازیانی اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان به سرانجام رسید که ۱۰ میلیارد آن اعتبارات استانی و ملی، ۲ میلیارد آورده بنیاد برکت و ۴ میلیارد آورده مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : سارا پرویزی سالار