هفته دفاع مقدس یادآور یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های ایران اسلامی است
هفته دفاع مقدس یادآور یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های ایران اسلامی است
استاندار همدان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور یکی از بزرگترین حماسه‌های تاریخ کشور ما است، حماسه‌ای که درس‌های بزرگی برای مستکبران و آموزه‌هایی برای خود ما داشت.

به گزارش همدان تیتر، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سالگرد هفته دفاع مقدس را از این جهت گرامی می‌داریم که یادآور یکی از بزرگترین حماسه‌های تاریخ کشور ما است، حماسه‌ای که درس‌های بزرگی برای مستکبران و آموزه‌هایی برای خود ما داشت.

وی افزود: دفاع مقدس از این جهت حماسه بزرگ است که بعد از یک‌ انقلاب الهی تمام دشمنان برای نابودی آن صف آرایی و جنگ‌ را بر ما تحمیل کردند و تصور داشتند که این نظام نوپای الهی در منفعل ترین نقطه از تحرک نظامی است.

استاندار همدان ادامه داد: دشمنان از فردای پیروزی انقلاب اسلامی اشتباه محاسباتی در مورد این نظام الهی داشتند و احساس کردند ارتش ما دچار فروپاشی شده و نیروهای مسلح مقتدری در برابر آنان نیست به همین منظور صدام را اجیر و با همه پشتیبانی او را وادار به مقابله کردند.

وی اضافه کرد: تصور دشمنان این بود که سه روزه تهران را خواهند گرفت، ولی بعد از هشت سال به همان نقطه بازگشتند. در طول این سال‌ها همه کسانی که برای این نظام نقشه کشیدند نابود شدند و این نظام تا ظهور منجی عالم بشریت باقی خواهد ماند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان جهاد و مقاومت در خصوص عظمت دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای آن دوران، عنوان کرد: مستکبران نابودی این نظام را آرزو داشتند اما نه تنها موفق نشدند بلکه در سایه این هشت‌ سال ایثارگری دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران به ارمغان گذاشتند، مشق عشق و ایثار را در این هشت سال به عینه دیدیم و آنچه که در کتاب‌ها به عنوان افسانه یاد می‌شد در عرصه ایثار و شهادت را مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: شهدا ستارگانی درخشان و راهنما در آسمان این نظام هستی هستند تا مسیر را گم نکنیم و در سایه خون این شهدا بود که توانستیم با اندیشه مقاومت در مقابل مستکبران بایستیم.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: مرزهای معنوی ایران اسلامی گشایش پیدا کرد و افکار، عقاید و روح حاکم بر این انقلاب و نظام به دیگر کشورها انتقال داده شد. در سایه هشت سال دفاع مقدس این درس بزرگ را گرفتیم که اگر ضعیف باشیم دشمن به ما حمله خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سایه الطاف الهی به دستاوردهای بسیار بزرگی دست پیدا کردیم که از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر هیچ پرنده‌ای جرات پرواز در کشور ما را ندارد و رادارهای رصد تیزپروازان نیرو‌های هوایی، دلیر مردان نیروی زمینی و نیروی دریایی شجاع در کنار عزیزان سپاهی و بسیجی و نیروی مقتدر فراجا در اقصی نقاط این کشور مقتدرانه حضور دارند.

قاسمی‌فرزاد متذکر شد: اگر دشمنان یک روز ما را برای فروش سلاح تحریم می‌کردند امروز به خاطر اینکه سلاح به کشورهای دیگر نفروشیم ایران اسلامی را تحریم می‌کند و امروز هم گرد هم آمد‌ه‌ایم تا شاهد قدرت نمایی فرزندان این سرزمین باشیم.

انتهای پیام/