۶۰ درصد مبلمان مورد نیاز کشور در ملایر تولید می شود
۶۰ درصد مبلمان مورد نیاز کشور در ملایر تولید می شود
نماینده اتاق اصناف ایران در استان همدان، شهرستان ملایر با بیان اینکه ملایر پایتخت تولید مبلمان و منبت کاری ایران است، گفت: ۶۰درصد مبلمان مورد نیاز کشور در ملایر تولید می شود.

به گزارش همدان تیتر، میثم زندیه اظهار کرد: ملایر از دیرباز به واسطه قدمت و پیشینه فعالان هنری در تاریخ منبت‌کاری ایران ثبت شده و اکنون هنر این خطه در انتظار تصاحب بازارهای جهانی است و لازم است ظرفیت های صادراتی برای واحدهای تولیدی مبلمان ایجاد شود و در حال حاضر ظرفیت صادرات بسیار ناچیز است.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان همدان، شهرستان ملایر با بیان اینکه ملایر پایتخت تولید مبلمان و منبت کاری ایران است، گفت: ۶۰درصد مبلمان مورد نیاز کشور در ملایر تولید می شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ملایر با بیان اینکه بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در صنعت مبلمان شهرستان ملایر فعال هستند، تصریح کرد: واحدهای طراحی و منبت کاری، واحدهای تولیدکننده مبلمان خام و واحدهای تولید کننده مبلمان نهایی بیشترین سهم از کارگاه‌های تولیدی مبل و منبت شهرستان ملایر را دارند و فعالیت‌های رنگ‌کاری و رویه‌کوبی در بخش دیگری از کارگاه‌های تولیدی انجام می‌شود.

زندیه با بیان اینکه تولید مبلمان، زمینه‌ای برای رقابت در بازارهای جهانی و ایجاد اشتغال پایدار است، اظهار کرد: تولید مبلمان و هنر منبت‌کاری در ساخت مبل ظرفیتی است که جایگاه ویژه‌ای را به این صنعت در ملایر داده که تاثیر ویژه‌ای بر اقتصاد و صنعت گردشگری این شهرستان داشته است و تولید مبلمان نیاز به حمایت دارد و برای دیده شدن نیاز به بازارهای جهانی و توسعه صادرات داریم و باتوجه به گستره جمعیتی اصناف ظرفیت صادرات تولیدات صنفی تنها ۴ الی ۵ درصد است.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان همدان افزود: در حال حاضر افزایش قیمت مواد اولیه تولید مبلمان باعث رکود بازار شده و قیمت چوب به متری ۴۰ میلیون تومان و قیمت پارچه مبلی ، فوم و دیگر لوازم تولید مبلمان بیش از ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته که این موارد بر قیمت نهایی مبلمان تاثیر گذار بوده و باعث شده مبلمان به کالای تجملاتی تبدیل شود.

زندیه با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه حاشیه سود فروشندگان به شدت کاهش یافته است، اظهار کرد: شرایط به گونه ای است که سود اصلی را تامین کنندگان و وارد کنندگان مواد اولیه می برند و تولید کنندگان که با زحمت و هزینه های بالا، کار را تولید می‌کنند با کمترین سود کالای خود را می فروشند و هیچ گونه نظارتی در سطح کلان بر قیمت مواد اولیه صورت نمی‌گیرد و تنها نظارت ها بر بازار توزیع کنندگان است که ضریب سود مشخصی دارند و ادامه این روند باعث تضعیف واحدهای تولیدی خواهد شد.

انتهای پیام