نمره قبولی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه تحقیقات و فناوری
نمره قبولی دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه تحقیقات و فناوری
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کسب توفیقات متعدد و ارزشمند طی دو سال گذشته، گواه پویایی و پرکاری حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه است.

به گزارش همدان تیتر، دکتر محمدمهدی مجذوبی در دومین جشنواره مستقل دانشجویی پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: دو سال قبل رتبه نوزدهم تحقیقات و فناوری را در سطح کشور داشتیم که آن هم جایگاه شکننده‌ای بود با این حال، با عزم و اراده مدیران این حوزه، اساتید و دانشجویان آن رتبه شکننده را به رتبه یازدهم کشور رسانده‌ایم.

وی همچنین به کسب توفیقات متعدد دانشگاه در این دو سال در حوزه تحقیقات و فناوری اشاره کرد و افزود: معاونت تحقیقات و فناوری از مجموعه‌های پرتلاش و پرافتخار دانشگاه است که در یک نمونه از دستاوردهای این مجموعه به کسب توفیقاتی همچون اخذ مجوز احداث پارک علم و فناوری اشاره کرد که ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر در آن مستقر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از نمایه شدن چهار مجله دانشگاه در پایگاه‌های استنادی معتبر دنیا طی همین دو سال خبر داد و گفت: با این گام بلند و ارزشمند، تعداد مجلات دانشگاه که در پایگاه‌های معتبر جهان نمایه شده‌اند به ۷ مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: واقعا تیمی که وارد حوزه تحقیقات و فناوری شدند بی وقفه و با انگیزه کار کردند و تاکنون تنها به فکر ارتقای دانشگاه بودند و این تفکر پاک و پویا باعث خیر و برکت در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه شده است.

دکتر مجذوبی همچنین از کمیته تحقیقات دانشگاه به جهت کسب رتبه دوم در بین کمیته‌های تحقیقات دانشجویی کشور قدردانی کرد و ادامه داد: دانشجویی، مقطعی از زندگی افراد است که می‌تواند کارهای بزرگی را در خود جای دهد و بر بخش‌های مهمی از زندگی نیز تأثیرگذار باشد.

وی تشریح کرد: سن جوانی وقت چیدمان و نظم‌دهی به افکار و اهداف در راستای بهره‌وری و تعیین مسیر مناسب زندگی است و من توصیه می‌کنم در این سنین و در زندگی دانشجویی، به حوزه فناوری و تولید محصول ورود کنید و در گروه تولیدکنندگان معدود مقالات معتبر دنیا که مورد استناد و استفاده قرار می‌گیرند باشید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه لازم است باید به سمت مطالعات و تحقیقات مسأله‌محور و مأموریت‌گرا برویم تأکید کرد: پاسخگویی به نیازها و دغدغه جامعه باید محور تولید علم و مقالات علمی قرار گیرد و لازم است در این خصوص، دانشگاه ارتباط عمیقتری با بدنه جامعه برقرار کند.

انتهای پیام/