برگزاری همایش ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در همدان
برگزاری همایش ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در همدان
همایش یک روزه ایمنی و بهداشت حرفه ای به همت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

به گزارش همدان تیتر،  این همایش یک روزه با حضوریوسف شعبانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان،دکترمجذوبی مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی همدان، بازرسان کار، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شرکت‌های خصوصی و کارخانجات، بهداشت‌یاران کار و بهگران به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد .

یوسف شعبانی، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی همدان در این همایش با تبریک این روز به تلاشگران عرصه سلامت شغلی افزود : ایمنی و بهداشت محیط کار (HSE) از مهم ترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید بدان توجه نماید و غفلت از آن بعضا صدمات و ضایعات جبران ناپذیری را موجب خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی همدان گفت:نکته ای که هیچگاه نباید فراموش شود این است که خطر همواره در کمین ماست. بنابراین همواره باید به فکر کاهش آسیب های ناشی از خطرات احتمالی باشیم. این بدین معناست که حتی اگر ما تمام احتیاطات لازم را بکار ببندیم و ایمنی و بهداشت محیط کار را رعایت کنیم باز هم ممکن است از ناحیه مسائلی که دور از ذهن ماست و یا بخاطر اشتباه و سهل انگاری دیگران با خطراتی مواجه شویم.

وی افزود: باید بخاطر داشته باشیم که بروز استرس بیش از حد و رفتارهای وسواسی (بخاطر ترس از این موضوع که همواره خطراتی که در کمین ما هستند) نه تنها کمکی به حل مشکل نخواهند کرد بلکه کارآیی فرد را پایین تر می آورد و تجربه نشان داده است که این گونه برخوردها و رفتارها گاهی خود مشکل جدیدی را ایجاد می نمایند و بطور یقین مشکلات موجود را نیز حل نخواهند کرد.

شعبانی خاطر نشان کرد: مسلما هرگاه خطرات را قبل از وقوع، پیش بینی نماییم و آمادگی لازم ذهنی و عملی را در مقابل آنها کسب کنیم علاوه بر کاهش امکان وقوع آنها، نحوه برخورد ما با موارد خطر بسیار مؤثرتر خواهد بود. در غیر این صورت غافلگیر خواهیم شد که این امر امکان بروز عکس العمل مناسب را از ما سلب و آسیب های ناشی از حوادث را بسیار افزایش می‌دهد و ایمنی و بهداشت محیط کار به خطر می افتد.

وی افزود: نکته ای که هیچگاه نباید فراموش شود این است که خطر همواره در کمین ماست. بنابراین باید به فکر کاهش آسیب های ناشی از خطرات احتمالی باشیم.

شعبانی پنج عمل اصلی ایمنی را تفکر صحیح و منطقی در برخورد و پیشگیری از خطر،آشنایی با خطرات اطراف، در اختیار گرفتن ابزار مقابله با خطر از طریق آموزش های لازم و تغییر در جهت ایمن تر نمودن رفتارها و آموزش کمک های اولیه دانست و افزود:یکی از عوامل کلیدی دربهداشت محیط کار، آموزش ایمنی است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی همدان درپایان افزود:ایمنی یک کارگاه به مواردی همچون: محل کار ایمن،تناسب توانایی ها و لیاقت کارکنان با وظائف محوله،نظارت و ممیزی مداوم سیستم های ایمنی،مطالعات پژوهشی در مورد اتفاقات و حوادث،مشارکت کارکنان و ایجاد انگیزه در کل سیستم مرتبط دانست.

انتهای پیام/


همایش یک روزه ایمنی و بهداشت حرفه ای به همت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.