۳۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های همدان رفع خطر خواهند شد/۵۵۰ نفر آماده عملیات راهداری زمستانی
۳۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های همدان رفع خطر خواهند شد/۵۵۰ نفر آماده عملیات راهداری زمستانی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رفع نقاط حادثه‌خیز گفت:  ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور  شناسایی شده که از این تعداد استان همدان‌ با ۵۲ نقطه بیش از ۵۰ نقطه است و تا پایان سال ۳۰ نقطه را ایمن می‌کنیم.

به گزارش همدان تیتر، مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کاهش ۴۳ درصدی تصادفات جاده‌ای در ایام اربعین نسبت به مدت مشابه، اظهار داشت: این امر نشان دهنده روحیه همدلی و همکاری بین همه دستگاه های اجرایی مرتبط است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان همدان نیز در کاهش تصادفات رتبه دوم کشوری را دارد، افزود:  در زمینه کاهش تصادفات فوتی نیز استان‌ همدان رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: در زمینه روکش آسفالت راه‌ها  برش استانی ۵۰۰ کیلومتر بوده  که سازمان راهداری بنا را بر ۱۵۰ کیلومتر گذاشته بود و استان‌هایی که بیشتر از حداقل انجام دهند مشمول تامین اعتبار خواهند شد. 

وی با اشاره به آسفالت ۴۲ کیلومتر راه روستایی در ۱۸ روستا، گفت: در زمینه خط کشی نیز سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر انجام شده است.

آهکی با بیان اینکه مجموعه راهداری همدان به سمت جلو و با شتاب حرکت می‌کند  افزود: در زمینه نصب تابلو بیش از ۳ هزار تابلو نصب کردیم. همچنین جهت جلوگیری از سیلاب ۱۸۰۰ دستگاه پل تعبیه کرده‌ایم.

وی ادامه داد:  در زمینه افزایش هزینه عوارض سازمان راهداری که نهایتا به بهسازی راه‌ها برمی‌گردد نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش هزینه‌های راهداری را در بین استان‌ها شاهد بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان داشت: در رابطه با عملیات راهداری نیز راهداران برای زمستانی آماده هستند و ۳۵۰ وسیله نقلیه در محل راهدارخانه‌ها مستقر هستند.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۵۰ نفر از همکاران هم در راهدارخانه‌ها مستقر و آماده عملیات راهداری زمستانی هستند، در زمینه تامین ماشین آلات نیز با بیش از ۳ برابر اعتبارات سال گذشته ماشین آلات را تعمیر کردیم.

آهکی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رفع نقاط حادثه‌خیز گفت: ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده که از این تعداد استان همدان‌ با ۵۲ نقطه بیش از ۵۰ نقطه است و تا پایان سال ۳۰ نقطه را ایمن خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه افراد برای نوسازی ناوگان عمومی به سایت www.rpf.rmto.ir مراجعه کنند، عنوان کرد: ۷میلیون و ۲۹۵ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۱ کالا جابه جا و ۸ ماه امسال نیز ۸ میلیون و ۱۶۰ هزار تن کالا جابه‌جا شده است که ۱۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه استان همدان با ۱۳۰ دوربین ثبت تخلفات رتبه یک کشوری را حفظ کرده است، متذکر شد: در استان همدان ۳ برابر میانگین کشوری سامانه ثبت تخلفات داریم.

انتهای پیام/