شهید سلیمانی به‌دنبال صدور تفکر اسلامی به سراسر جهان بود
شهید سلیمانی به‌دنبال صدور تفکر اسلامی به سراسر جهان بود
سردار ظفری با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی به‌دنبال صدور تفکر اسلامی به سراسر جهان بود، گفت: حاج‌قاسم به چیزی جز بسترسازی برای این موضوع فکر نمی‌کرد و قسم می‌خورم که دولت جمهوری اسلامی زیر چتر مدیریت افکار و اندیشه این شهید بزرگوار قرار دارد.

به گزارش همدان تیتر، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امروز (دوشنبه) در نشست خبری دبیرخانه ستاد استانی روز جهانی مقاومت و سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با بیان اینکه باید در مورد هفته مقاومت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی فکر کنیم و دنبال چاره و اندیشه باشیم، گفت: باید نگاه‌مان را از موضوعات روزمره که در سطح اجتماع وجود دارد، رها کنیم؛ چراکه همه می‌توانند عادی باشند، ولی بچه‌های انقلاب یک تفاوت دارند و حاصل اقدامات‌شان باید نتیجه یک فرایند انقلابی باشد.

سردار ظفری با تأکید بر ضرورت بررسی اندیشه‌ها و مکتب شهید سلیمانی توسط خبرنگار‌ان، بیان داشت: به تعبیر شهید سلیمانی آن دختران بدحجاب هم بچه‌های انقلاب هستند و باید فرایند اندیشه انقلاب در ذهن‌ها خطور کند و هرکس خود را فرزند امام حساب کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به وصیت‌نامه شهید بسیجی ۱۷ ساله «باب‌الله کریمی»، گفت: این شهید با وجود آنکه نزدیک به ۱۴ سال از عمر خود را در دوران طاغوت گذرانده است، ولی وصیت‌نامه‌ای پرمحتوا دارد و می‌گوید: «طلبکاری‌هایم را بخشیدم، از کل دنیا یک تیشه و ماله دارم، آن‌ها را هم به جهاد سازندگی بدهید»، این مرام شهید جامعه ماست و فرق شهید با آدم‌هایی است که عادی در مسیر زندگی می‌کنند.

شهید سلیمانی به‌دنبال صدور تفکر اسلامی به سراسر جهان بود

سردار ظفری با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی به‌دنبال صدور تفکر اسلامی به سراسر جهان بود، ادامه داد: حاج‌قاسم به چیزی جز بسترسازی برای این موضوع فکر نمی‌کرد و قسم می‌خورم که دولت جمهوری اسلامی زیر چتر مدیریت افکار و اندیشه این شهید بزرگوار قرار دارد.

وی اظهار داشت: هر زمان که اندیشه‌ای همچون شهید سلیمانی بر سر یک مجموعه از دولت نبود، آن مجموعه موفق نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه به مرور زمان همگان شهید سلیمانی را به‌عنوان سفیر انقلاب اسلامی خواهند شناخت، گفت: ما می‌خواهیم راجع به اندیشه و ترویج اندیشه شهید سلیمانی حرف بزنیم و اگر اندیشه شهید سلیمانی زمین بماند، مثل این است که هیچ‌کاری نکردیم.

همگان باید تفکر و اندیشه شهید سلیمانی را معرفی کنیم

وی با اشاره به اینکه در هر موقعیت و زمانی باید تفکر و اندیشه شهید سلیمانی را گسترش و معرفی کنیم، افزود: هرچه زمان بیشتر می‌شود، کار نیز بیشتر می‌شود و ما نیاز به تفسیر اندیشه شهید سلیمانی داریم.

سردار ظفری تصریح کرد: شهید سلیمانی اهل حزب‌بازی نبود و فقط یک انقلابی بود و اگر خبرنگاری امروز درگیر حزب شود، دیگر نمی‌تواند حقیقت‌ها را بیان کند.

وی با بیان این‌که باید به دنبال حقیقت باشیم، تأکید کرد: حقیقت عاشقی در جامعه ما گم شده است و عاشقی اگر جریان‌ساز نباشد، عاشق نیست و شخصیت شهید سلیمانی وجودی عاشق و برگرفته از عشق است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تأکید بر اینکه باید جریان‌ساز اندیشه شهید سلیمانی باشیم، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یک شخصیت عادی نبود و عاشق بود و این تبلور عشق واقعی باعث شده بود که عاشق‌پروری کند و از هر کسی با هر سلیقه‌ای سؤال می‌کنید عاشق سردار سلیمانی است؛ چون جریان وجودی شهید سلیمانی عاشقی است.

سردار ظفری بیان داشت: اگر یکی از رهاورد‌های اندیشه شهید سلیمانی که عاشقی است، بین جامعه رواج بیاید، ما این‌قدر در جامعه مشکل نداریم و باید این اندیشه‌ها را در جامعه جریان‌سازی کنیم و در هر جلسه باید بررسی کنیم که ابعاد زندگی شهید سلیمانی را چگونه معرفی کنیم.

ضرورت تبیین مجاهدت‌های شهید «همدانی» در کنار مجاهدت‌های شهید «سلیمانی»

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر مجاهدت‌های شهید سلیمانی باید مجاهدت‌های شهید همدانی هم تبیین شود، تصریح کرد: باید به تبیین نقش سردار شهید همدانی و سایر شهدای مدافع حرم به‌طور ویژه بپردازیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان داشت: شهدا همچون یک قله می‌مانند که دامنه دارند و قله‌اش شهید سلیمانی می‌شود و نقش سایر شهدا هم در کنار شهید باید تبیین شود.

وی اظهار داشت: بچه‌های انقلاب باید ذهن مسئولین را باز کنند و خوراک جریان مدیریت انقلابی را در ذهن مسئولین جاری و ساری کنند و همگان باید شهید سلیمانی باشیم و در این زمینه تلاش کنیم.

سردار ظفری توضیح داد: اگر روحیه و اندیشه شهید سلیمانی در وجود ما جاری شود، تا روزی که زنده‌ایم احساس خستگی نمی‌کنیم؛چراکه هیچ‌وقت شهید سلیمانی برنامه‌های سال قبلش مثل امروز نبود.

وی با بیان اینکه تبدیل محور مقاومت به یک اندیشه جهانی از دیگر اقدامات شهید سلیمانی است، گفت: اگر مسائل را کوچک ببینیم، هر روز سردار سلیمانی به دست ما شهید می‌شود.

ضرورت مطالبه‌گری از مسئولان برای اجرای برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه طبق ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح حدود ۵۰ مناسبت مرتبط با دفاع مقدس را باید مورد توجه قرار دهیم، گفت: ما پیروان مکتب شهید سلیمانی مأموریت داریم که مسئولین را وادار کنیم و مطالبه‌گری کنیم و پیگیر اجرای این برنامه‌ها باشیم و باید فرهنگ مطالبه‌گری را جاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این مناسبت‌ها روز جهانی «مقاومت» است که سیزدهم دی‌ مصادف با سالروز شهادت سردار سلیمانی به این عنوان نامیده شده است و اگر این روز از درون جامعه، کوچه، محل، هیئت و مساجد خاستگاه عمومی پیدا کند، به مرور این عنوان در سازمان ملل هم ثبت می‌شود و این اقدامات در این امر خیلی نقش دارند.

انتهای پیام/