کتاب «بابای قهرمان من» در همدان رونمایی می‌شود
کتاب «بابای قهرمان من» در همدان رونمایی می‌شود
«برخوردار» با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار‌ دفاع مقدس ‌همدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودک و نوجوانان است، گفت: کتاب «بابای قهرمان من» روایتی از خاطرات کودکی فرزندان شهید «علیرضا شمسی‌پور» است که همزمان با سالگرد شهادت وی در همدان رونمایی خواهد شد.

«محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ‌همدان در گفت‌وگو با خبرنگار همدان تیتر، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان است، به همین منظور در نظر دارد که محتوا‌های فرهنگی با موضوع شهدا، سرداران و فرماندهان در قالب کتاب‌های مخصوص قشر کودک و نوجوان تهیه نمایند.

وی افزود: کتاب «بابای قهرمان من» روایت مجموعه خاطرات کودکی فرزندان شهید «علیرضا شمسی‌پور» به قلم «لیلا گودرزیان‌فرد» و تصویرگری «فائزه دولت‌آبادی» تهیه و رونمایی خواهد شد.

برخوردار گفت: این کتاب توسط انتشارت «حماسه ماندگار» اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌همدان همزمان با سالگرد شهادت این شهید والامقام در ۱۳ اردیبهشت سال جاری در همدان رونمایی و روانه بازار نشر خواهد شد.

برخوردار متذکر شد: با توجه به اینکه سردار شهید «علیرضا شمسی‌پور» امسال به‌عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور انتخاب شده و همچنین خصوصیات بارزی که وی داشته، معرفی این شهید به مردم علی‌الخصوص قشر کودک و نوجوان ضروری است.

«علیرضا شمسی‌پور» در سال ۱۳۴۲ در شهر همدان متولد شد. وی از سال ۱۳۶۳ برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مناطق جنگی اعزام و بار‌ها مجروح می‌شود.

وی علاوه بر حضور گسترده در میدان جنگِ سخت، سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذارد و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به پرورش روح و جسم جوانان این مرز و بوم به‌ویژه جوانان همدانی می‌پردازد و در نهایت در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در عملیات تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا (پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با رسیدن به آرزوی دیرینه خود به جمع دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/