پیگیری ایجاد مسیر گردشگری تاریخ و تمدن در  نشست مدیران گردشگری شهرداری‌ها
پیگیری ایجاد مسیر گردشگری تاریخ و تمدن در  نشست مدیران گردشگری شهرداری‌ها
رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به ارائه طرح ایجاد مسیر گردشگری تاریخ و تمدن، گفت: این طرح شامل شهرهای سنندج، همدان و کرمانشاه بود که مدتی مغفول واقع شد و امیدواریم در نشست مدیران گردشگری شهرداری های ایران مجدد این موضوع پیگیری شود.

ایمان درخشی، رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار همدان تیتر، اظهار کرد: کرمانشاه چون به شهر خلاق خوراک در جهان مطرح است یک بخش عمده فعالیتهای گردشگری این شهر مربوط به این حوزه است به طور مثال امسال رویداد صبحانه سالم با هدف معرفی خوراکی‌های فراموش شده کرمانشاه که بومی و محلی بودند برگزار شد، در اسفندماه نیز رویداد بزرگ و ملی خوراک را داریم و توانمندی‌های حوزه خوراک و ظرفیت ها و پتانسیل‌های شهرهای خلاق خوراک را به نمایش می‌گذاریم.

وی با اشاره به برگزاری نشست مدیران گردشگری شهرداری های ایران در همدان، افزود: یکی از موهبات این نوع نشست‌ها اشتراک گذاشتن تجربیات شهرهای مختلف است و ایده‌ها بومی سازی و در شهرهای دیگر نیز اجرایی می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به ایجاد مسیر گردشگری تاریخ و تمدن، تصریح کرد: زمانی که این طرح پیشنهاد شد با عنوان مسیر گردشگری غرب کشور بود که به اسم مسیر گردشگری تاریخ و تمدن تغییر یافت و شامل شهرهای سنندج، همدان و کرمانشاه بود که مدتی مغفول واقع شد و امیدواریم در این نشست مجدد این موضوع پیگیری شود.

وی تاکید کرد: این موضوع را در نشست پیگیری و پیشنهاد می‌دهم تا تفاهم‌نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن بسته شود تا گردشگران که به غرب کشور می‌آیند ترغیب شوند اگر مقصدشان کرمانشاه است از شهرهای همدان و سنندج نیز بازدید کنند و بالعکس.

درخشی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که مدیران گردشگری همدان و سنندج در این بازه زمانی خبر دارم مصر هستیم این برنامه ادامه پیدا کند و تورهای مشترک بین این سه شهر برگزار شود.

وی در پایان متذکر شد: امیدوارم نشست مدیران گردشگری شهرداری‌ها از حالت تئوری خارج و یک شوک به گردشگری باشد.
انتهای پیام/