هگمتانه با تلاش رسانه های استان در چند قدمی جهانی شدن است
هگمتانه با تلاش رسانه های استان در چند قدمی جهانی شدن است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همزمان با بازدید از سایت تاریخی هگمتانه برای بررسی روند رفع موانع و چالشهای پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان گفت : نقش رسانه های مکتوب ، خبرگزاریها رسانه های دیداری و شنیداری محلی که بیانگر تعصب و عرق همدانی بودن آنها خواهد بود در فرآیند اطلاع رسانی این مهم که همدان در چندقدمی جهانی شدن است نقشی تاثیرگذار است.

به گزارش همدان تیتر، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به عملکرد مطلوب رسانه در نحوه انعکاس چگونگی پیشرفت پرونده در عرصه ملی گفت : بر این باورم خبرنگاران میراث فرهنگی و گردشگری استان و کشور در مشارکت برای روند پرونده ثبت جهانی همدان سنگ تمام گذاشتند اما باز هم انتظار میرود در این میان رسانه ها بیشتر به توانمندی های تاریخی و گردشگری همدان و غنای تاریخ استان بپردازند تا به زودی شاهد جهانی شدن همدان باشیم .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : همدان در آستانه یک جهش عظیم برای نشان دادن تاریخ پرافتخار است تاریخی که شاید در کشور و حتی در دنیا نتوانیم به راحتی به قدمت آن پیدا کنیم.

حاجی بابایی با عنوان این مطلب همزمان با بازدید از سایت تاریخی هگمتانه گفت : ما امروز در دنیا شهری به قدمت تاریخ همدان سرپا نداریم . تاریخ این شهر با ۳۳۰۰ سال قدمت قطعی است و بحث ثبت جهانی هگمتانه در آینده نزدیک نام همدان را جزو قله های بلند تاریخ دنیا ثبت خواهد کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در ادامه به اهمیت موضوع جهانی شدن همدان تاکید کرد و گفت : تمام دنیا و کشورهای گوناگون از این پس همدان را به عنوان یکی از قله های بلند تاریخ خواهند شناخت. وقتی ثبت جهانی انجام پذیرفت در کنار کشور و شهرهای تاریخی دنیا رقابت ما شروع خواهد شد و در این میدان رقابت آن موقع است که ما حرف برای گفتن خواهیم داشت .

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت : پس از جهانی شدن همدان کاوش و بررسی ها در سایت تاریخی همدان قطع یقین افزایش پیدا خواهد کرد .با پیگیری فرآیند جهانی شدن همدان شاهد این خواهیم بود که همدان هر روز چهره خود را بهتر از قبل به جهانیان نشان خواهد داد .

وی گفت ثبت جهانی هگمتانه کار بسیار بزرگی است که دارای جنبه های متعدد اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی تاریخی و تمدنی است در یک کلام باید گفت ، هر چه زیبایی هست در لابلای پرونده ثبت همدان و هگمتانه گنجانده شده است.

وی به برنامه های در حال اجرای مسیولین استان در این زمینه اشاره کرد و گفت : مسئولین کار خودشان را شروع کردند و در حال برطرف کردن موانعی هستند که سر راهشان در فرایند پیگیری پرونده همدان جهانی قرار دارد . فعالیت ها به روز شده است اما لازمه اش این است که رسانه های مکتوب، خبرگزاریها ، صدا و سیما و مردم محلی فضا را پیش از اتمام کار پرونده ثبت جهانی کنیم رصد کنند و موارد احتمالی را که مانع پیشرفت کار میشود متذکر شوند .

حمیدرضا حاجی بابایی گفت : در تفکر همه این مهم نهادینه شود که همدان در مسیر جهانی شدن قرار دارد و این یک حرکت بزرگ و بین المللی و تاریخی است همین برای ما غنیمت است که با ثبت جهانی هگمتانه دنیا تاریخ تمدن را به نام همدان خواهد شناخت . غیر قابل انکار است که قدمت ما در تاریخ با هگمتانه ریشه دوانده است و این برای دنیا پس از جهانی شدن همدان مشخص خواهد شد و آنروز است که تاثیرات مثبت این اتفاق بر زندگی جامعه محلی در استان همدان تاثیر مطلوب خود را خواهد گذاشت .

لازم است یادآوری کنیم برای جهانی شدن همدان از مجلس پنجم اقدامات را شروع کردیم و برای تحقق آن در بودجه ردیف ایجاد کردیم حالا همه باید آماده جشن ثبت جهانی همدان و هگمتانه باشیم و بلند بودن قله تاریخ همدان را به همه اثبات می کنیم.

انتهای پیام/