نظارت آموزش و پرورش بر مراکز پیش دبستانی همدان
نظارت آموزش و پرورش بر مراکز پیش دبستانی همدان
معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: حدود ۳۲۹ مرکز کودکان زیر ۷ سال  در استان همدان مشغول فعالیت هستند و بیش از ۶۰۰ کلاس پیش دبستانی مشارکت مردمی در استان فعالیت می‌کنند که آموزش و پرورش بر فرایند این مراکز نظارت کافی دارد.

ابراهیم سهرابی، معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار همدان تیتر در خصوص مرکز کودکان زیر ۷ سال اظهار داشت: مراکز کودکان زیر هفت سال به دو دوره کودکستان یک و دو  تقسیم می‌شوند، کودکستان یک مربوط به مراکز  نگهداری و آموزش کودکان یک تا سه سال و کودکستان ۲ مربوط به نگهداری، آموزش و تربیت کودکان چهار تا ۶ سال است.

وی ادامه داد: تعدادی از این مراکز به صورت غیر‌دولتی مدیریت می‌شود و تعدادی از مراکز در مدارس دولتی و به صورت مشارکت مردمی مدیریت می‌شود.

معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه نرخ تمامی این مراکز طبق آیین‌نامه‌های آموزش و پرورش تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: حوزه ارزیابی و آموزش ابتدایی ادارات آموزش و پرورش نظارت کامل بر این نرخ‌ها را انجام می‌دهد و در بعد نظارت تمامی نرخ‌ها در اختیار صنعت و معدن قرار گرفته و کارشناسان آن بر نرخ‌ها نظارت می‌کنند.

وی یادآور شد: حدود ۳۲۹ مرکز کودکان زیر ۷ سال  در استان همدان مشغول فعالیت هستند و بیش از ۶۰۰ کلاس پیش دبستانی مشارکت مردمی در استان فعالیت می‌کنند که آموزش و پرورش بر فرایند این مراکز نظارت کافی دارد.

سهرابی خاطرنشان کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان یک معاونت در آموزش و پرورش با تصویب ستاد انقلاب فرهنگی در سال ۹۹ تشکیل شده و این سازمان علاوه بر مسئولیت نگهداری کودکان مسئولیت تعلیم آنها را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام/