ملاک ارزشیابی عملکرد امسال شهرداری، ساماندهی ترافیکی است
ملاک ارزشیابی عملکرد امسال شهرداری، ساماندهی ترافیکی است
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: درآمد حاصل از عوارض حوزه حمل و نقل و ترافیک، صرف توسعه حمل‌ و نقل عمومی شود

به گزارش همدان تیتر، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک سطح شهر هوشمندسازی ترافیکی امری ضروری است که باید در این زمینه از تجربیات شهرها و استانهای موفق استفاده کرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: درآمد حاصل از عوارض حوزه حمل و نقل و ترافیک، صرف توسعه حمل‌ و نقل عمومی شود.

حیدری یکی از معضلات جدی شهروندان را “جای پارک” دانست و اضافه کرد: افزایش روزافزون خودرو و تردد شهروندان در برخی معابر و محلات شهر تبدیل به بحران ترافیک و نبود فضای پارک خودرو شده است که بر این اساس باید با فناوری جدید و بهره‌گیری از هوشمندسازی ساماندهی پارک حاشیه ای انجام می شود.

وی افزود: قرار بود شرکت داتیس برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای وارد شود که مدیریت شهری در این زمینه باید همت کند تا این طرح اجرایی شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: در بودجه ۱۴۰۲ سهم ترافیک مشخص شده است و اگر شهرداری امسال همت کرده با جدیت وارد شود، می‌توانیم بخشی از ساماندهی حوزه ترافیک را محقق کنیم.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان هم در این جلسه به تشریح اقدامات ساماندهی ترافیکی و مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان پرداخت و گفت: مطالعات جامع طرح ترافیک همدان تا پایان شهریورماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه هم اکنون تدوین و راهکارهای بلند مدت طرح جامع ترافیک شهر توسط مشاور در حال مدلسازی و تهیه است، اضافه کرد: همچنین مطالعات نقاط حادثه خیز و میزان ایمنی معابر در مرحله انعقاد قرارداد است.

علی‌ضمیر در خصوص تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده، یادآور شد: سیاست شهرداری همدان در خصوص دسترسی به پل‌های عابر پیاده به نحوی است که با توجه به مشکلات زیاد تامین و تجهیزات پله برقی در مقایسه با آسانسور فعلاً پله برقی از اولویت خارج شده و ضرورت بر تعمیر و تجهیز خرید آسانسورها است.

وی از توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت خبر داد و گفت : تسهیل جریان ترافیک و روان‌سازی تردد در سطح شبکه معابر شهری، تقاطع ها، میدان ها، ارتقای بهبود وضعیت ایمنی ترافیک برای تمامی کاربران شبکه معابر از اقدامات انجام گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر همدان است.

انتهای پیام/