لزوم معرفی سامانه ۱۲۴ جهت ارائه گزارشات مردمی/ رشد ۲۶ درصدی در صدور پرونده‌های صنعتی استان همدان
لزوم معرفی سامانه ۱۲۴ جهت ارائه گزارشات مردمی/ رشد ۲۶ درصدی در صدور پرونده‌های صنعتی استان همدان
مدیرکل سازمان صمت استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد پاسخگویی‌ها در سامانه ۱۲۴ صورت می‌گیرد، گفت: ضروری است این سامانه بیشتر معرفی تا رویکردش مردمی‌تر شود.

به گزارش همدان تیتر، احمد شانیان،  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان صمت به عنوان یکی از مهمترین دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات بسیار خوبی انجام داده و در حوزه صنعت و معدن مجموعا در این ۱۸ ماه که از عمر دولت یازدهم احیای واحدهای صنعتی بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی در این ۱۸ ماه احیا و به چرخه تولید برگشت.

وی با اشاره به رشد ۲۶ درصدی در صدور پرونده‌های صنعتی نسبت به سال‌های قبل، افزود:  برای ایجاد واحدهای صنعتی حفظ واحدهای صنعتی موجود هم مهم است، در این راستا مسائل در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و استان همدان داراری رتبه پنجم در کارگروه تسهیل و رفع موانع است.

مدیرکل سازمان صمت استان همدان در خصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری گفت: بیشترین طرح سرمایه‌گذاری به سازمان صمت واگذار شده و بیش از ۲۰ طرح توجیهی اولیه آماده شد که هر سرمایه گذار بتواند وارد استان شود این طرح‌ها را به او معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما مشکل زمین داشتیم و این باعث شد تامین زمین برای طرح‌های سرمایه‌گذاری که با آمایش ما هم‌خوانی دارد در اولویت قرار گیرد‌ و از ظرفیت زمین‌هایی که در دست دولت است استفاده و زیر ساخت‌های آن را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذار با خیالی راحت در استان سرمایه‌گذاری کند. در بحث اطلس سرمایه گذاری نیز طرح‌ها به صورت آنلاین در سیستم استانداری طراحی شده است‌

شانیان با اشاره به رشد فعالیت‌های صنعتی در استان همدان، گفت: امروز به لطف خدا و همت بخش خصوصی در چند شهرستان با کمبود کارگر مواجهیم که این نشان دهنده فراوانی واحدهای صنعتی است و باید به سمت تسهیل‌گری برویم تا بتوانیم از کسانی هم که خروجی دانشگاه هستند استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در بخش صنعت موفق به صدور گواهی کشف محدوده‌های لیتیوم در استان شدیم و طبق رصد بخش خصوصی بعد از این بخش قیمت لیتیوم در سطح جهانی به نصف کاهش پیدا کرد و بر روی فرآوری آن نیز کار مطالعاتی در حال انجام است‌.

مدیرکل سازمان صمت استان همدان اضافه کرد: موفق به دو مرحله مزایده معادن که چندین سال به تعویق افتاده بود شدیم و یا توجه به اینکه بیش از ۳۴ درصد واحدهای صنعتی ما وابسته به معادن هستند و مهمترین مسئله برای واحد‌های صنعتی تامین مواد اولیه است پس معادن بسیار اهمیت دارند.

وی از رشد اعطای تسهیلات روستایی به در بخش خوشه‌ها و کارهای خرد خبر داد و گفت: در بخش صنعت و صنایع معدنی بیش از ۲۰۰ درصد رشد در حوزه صادرات داشتیم.

شانیان به برگزاری دومین نمایشگاه مد و لباس و انتخابات اتاق اصناف با حضور ۹۸ درصدی اشاره کرد و تصریح کرد: یک دغدغه‌مندی بین مسئولین در حوزه فرش وجود داشت که موفق شدیم بیش از ۱۰۰ طرح فرش را بروز رسانی کنیم.

وی همچنین به برگزاری منظم کمیسیون های نظارت اشاره کرد و گفت: در حوزه بازرگانی نظمی که در حوزه بازار استان همدان ایجاد شده یک نظم بی‌نظیر به عنوان مقال در اغتشاشات اخیر بازار همدان به صورت فعال به فعالیت خودش ادامه داد.

مدیرکل سازمان صمت استان همدان با بیان اینکه در حوزه بازرسی در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده از استان همدان به خوبی یاد می‌شود، گفت: در خصوص بحث نظارت به صورت سنتی نمی توانیم همه استان را پوشش دهیم و گذشته از آن بحث نظارتی به صورت میدانی صورت می‌گیرد بیش از ۹۸ درصد پاسخگویی در سامانه ۱۲۴ داشتیم و خواهشمندم این سامانه را معرفی کنید تا رویکرد مردمی شود و گزارش مردمی به سازمان برسد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در خصوص بررسی شکایات خودرویی در منطقه غرب کشور به عنوان پایلوت است، افزود: سال گذشته ۱۰۰ شکایت خودرویی را بررسی کردیم.

شانیان به کمک سازمان صمت استان همدان در حل بحران آب سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث بحران آب با زحماتی که در بازرسی انجام شد شاهد ایستگاه های تامین آب معدنی بودیم که با کمترین قیمت نسبت به کل کشور به فروش می‌رسید.

وی با بیان اینکه استان همدان رتبه اول تحول اداری را در کل کشور کسب کرده، افزود: استان همدان در بحث نظارت بر حمل و نقل کالا و مسافر در سال گذشته رتبه دوم را کسب کرد.

مدیرکل سازمان صمت استان همدان با تاکید بر جهاد تبیین گفت: ناامیدی و بدبین کردن مردم به نظام کار اشتباهی است و باید واقعیت‌ها گفته شود، امروز نزدیک به ۱۲۰۰ واحد صنعتی داریم در صورتی که در اوایل انقلاب فقط ۵۰ واحد صنعتی داشتیم.

وی ادامه داد: تنها کار دشمن ناامید سازی مردم است و باید موضوعات را تبیین کنیم و بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به جهاد تبیین توجه بیشتری کنیم.

شانیان در پایان با اشاره به درخواست ۲۸۰ مورد وام مشاغل خانگی در سال جاری، متذکر شد: سال گذشته خوشه چرم همدان به عنوان خوشه برتر کشور معرفی شد.

در ادامه این نشست جمعی از خبرنگاران استان همدان از کارخانه قند هگمتان و صنایع نشاسته الوند بازدید کردند.

کارخانه قند هگمتان در کیلومتر ۲۵ جاده همدان-تهران واقع شده، این کارخانه در سال ۱۳۴۵ تاسیس شده و در سال ۱۳۸۶ زمانی که در مرز ورشکستگی قرار داشت به بخش خصوصی واگذار شد.

با توسعه این کارخانه هم اکنون ضریب استحصال تولید شکر از چغندر قند به ۸۲.۵ درصد رسیده است که این رقم چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است و محصول اصلی این کارخانه شکر سفید است.

 

شرکت صنایع نشاسته الوند با هدف تولید انواع نشاسته و مشتقات آن از سیب زمینی، در سال ۱۳۸۰ به عنوان اولین و تنها تولید کننده نشاسته سیب زمینی در ایران و خاورمیانه و بهره گیری از فناوری روز دنیا و تامین ماشین آلات از شرکت LARSSON سوئد، در استان همدان به بهره ‌برداری رسید.

شرکت صنایع نشاسته الوند در تابستان سال ۱۳۹۹، در راستای کمک به صنعت کشاورزی و ایجاد اشتغالزایی پایدار و تامین نیاز مشتریان، نسبت به بهره برداری مجدد از این کارخانه اقدام کرد و هم ‌اکنون به کشورهای ترکیه حوزه خلیج فارس و ترکیه صادرات دارد.

انتهای پیام/