فرماندهان بسیج، سفیران مدیریت مصرف انرژی در ادارات هستند
فرماندهان بسیج، سفیران مدیریت مصرف انرژی در ادارات هستند
فرمانده بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: فرماندهان بسیج به عنوان سفیران مدیریت مصرف انرژی در ادارات هستند و باید مروج فرهنگ مدیریت مصرف باشند.

به گزارش همدان تیتر، همایش مشترک فرماندهان بسیج ادارات و کارخانجات استان همدان با موضوع مدیریت مصرف و گذر از پیک بار سال جاری به میزبانی شورای هماهنگی بسیج صنعت آب و برق استان همدان برگزار شد.

فرمانده بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: فرماندهان بسیج به عنوان سفیران مدیریت مصرف انرژی در ادارات هستند و باید مروج فرهنگ مدیریت مصرف باشند.

فرمانده بسیج ادارات و دستگاه‌های اجرایی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در این همایش با تأکید بر اهمیت مسئولیت فرماندهان پایگاه‌های بسیج و بسیجیان ادارات در همکاری با شرکت‌های آب و برق استان همدان برای مدیریت مصرف اظهار کرد: فرماندهان بسیج به عنوان سفیران مدیریت مصرف انرژی در ادارات هستند و باید مروج فرهنگ مدیریت مصرف باشند تا شاهد کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل باشیم.

امیر ترکاشوند افزود: در این راستا با مشارکت و مسئولیت فرماندهان پایگاه‌های بسیج دستگاه‌های اجرایی برای عبور موفقیت آمیز از پیک تابستان، نشست‌های تخصصی با دعوت از کارشناسان متخصص در حوزه مدیریت مصرف آب و برق، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای برگزاری اردوی راهیان پیشرفت نیز هماهنگی‌های لازم برای بازدید کارکنان و خانواده‌های آنان از اقدامات شرکت‌های آب و برق صورت می‌گیرد.
کارشناس مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه بر اهمیت و ضرورت استفاده دستگاه‌های اجرایی از ژنراتورهای خودتامین و پَنل‌های خورشیدی برای تامین برق ساختمان‌های اداری تأکید کرد.

سیداسماعیل نیک‌روش در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور از پیک بار تابستان سال جاری افزود: بر اساس مصوبه هیأت وزیران ادارات موظف هستند با مدیریت مصرف در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های بخش صنعتی پرداخت و گفت: صنایع بالای ۵۰۰ کیلووات و شهرک‌های صنعتی نیز بر اساس تفاهمنامه وزارت نیرو و صمت، برنامه‌های مشخصی برای مدیریت پیک بار دارند که از جمله آنها جابجایی شیفت کاری به روز جمعه و تعطیل است.

در این همایش حجت الاسلام حسینی یمین از اساتید حوزه علمیه همدان بر ضرورت مشارکت بسیج در مدیریت مصرف آب و برق تأکید کرد و نکاتی پیرامون این موضوع عنوان کرد.

در ادامه کارشناسان حوزه آب و برق از شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان همدان و نیروگاه شهید مفتح نیز به تشریح و ارائه راهکارهای مدیریت مصرف در بخش اداری و صنایع اقدام کردند.

 

انتهای پیام/