ضرورت ساماندهی روز بازارهاو نظارت مستمر بر نحوه فعالیت آنها 
ضرورت ساماندهی روز بازارهاو نظارت مستمر بر نحوه فعالیت آنها 
رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان بر ساماندهی روز بازارهای سطح شهر و نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت آنها تاکید کرد.

به گزارش همدان تیتر، مرتضی کرباسیان در جلسه کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا افزود: ساماندهی روز بازارها مطالبه جدی اعضای شورای شهراست که باید با هدف ساماندهی ضوابط فعالیت و بهبود وضعیت روز بازارها انجام شود.

کرباسیان با بیان اینکه به روز بازارها با دید آموزشهای شهروندی توجه کرد، اظهار داشت: در این راستا باید یک ساختار درست و اصولی برای فعالیت روز بازارها تعریف شود به صورتی که فعالیت این مراکز باعث رضایتمندی شهروندان باشد، نه اینکه به یک معضل شهری تبدیل شود.

وی همچنین به مشکلات فعالیت مشاغل مزاحم اشاره کرد و یادآور شد: ساماندهی وانت بارها امری ضروری است و این امر باید در کمربندی دوم و سوم انجام پذیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های صنفی در ساماندهی مشاغل مزاحم می تواند موثر باشد.

*ضرورت تعیین مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در شهر

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: لازم است در ۴ نقطه شهر مکانهایی را برای اسکان موقت و اضطراری شهروندان در زمان‌های بحران شناسایی کنند و زیرساختها و امکانات اولیه نیز برای آن تعبیه شود.

اکبر کاوسی‌امید اسکان اضطراری در مدیریت بحران و مکان یابی آنها به منظور کاهش آسیب پذیری را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: می توانیم از این ۴ مکان مورد نظر در مواقع غیر بحرانی برای ساماندهی روز بازارها استفاده کرد که این امر همت مدیریت شهری را می‌طلبد.

کاوسی‌امید همچنین به ساماندهی خودروها و وانت‌های بار فروش سطح شهر اشاره کرد و افزود: این خودروها باعث سد معبر شده و باید متولی مشخصی برای نظارت و کنترل آن تعیین شود.

انتهای پیام/