شهرداری همدان در بازآفرینی پیشگام است/ رعایت عدالت توزیعی در پروژه‌های عمرانی همدان
شهرداری همدان در بازآفرینی پیشگام است/ رعایت عدالت توزیعی در پروژه‌های عمرانی همدان
شهردار همدان با اشاره به اینکه شهرداری همدان در بخش بازآفرینی پیشگام است، گفت: در حوزه زیرساخت‌ها به زیرساخت های گردشگری توجه کردیم، در حوزه شهرسازی اصلی ترین ماموریت دولت در حوزه مسکن و تولید مسکن بود که شهرداری همدان در این راستا ۱۱۸ هکتار را برای الحاق به شهر واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار همدان تیتر، سید مسعود حسینی، شهردار همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار داشت: ملت ایران در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی حماسه آفریدند و با وجود تلاش دشمن بر کاهش مشارکت مردم پیروز میدان شدند.

وی با بیان اینکه سیاست این دوره از شهرداری اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره است، افزود: مدیریت شهری در این حوزه قدم خوبی برداشت و تکمیل چهار پروژه پل سردار همدانی، پل غدیر، پارکینگ آقاجانی بیگ و بازار سینا را در دستور کار خود قرار داده است که ۳ مورد آن به پایان رسیده است‌.

شهردار همدان ادامه داد: در خصوص پارکینگ آقاجانی بیگ نیز مشکلات حقوقی داشتیم که رفع و پیمانکار بومی و مجرب برای این کار انتخاب شد و با بالاترین رقم برای آن مناقصه برگزار شد که در ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در بحث حمل و نقل عمومی افزایش ۵۱ درصدی داشتیم که ۱۲ دستگاه اتوبوس خرید، ۲۶ دستگاه اتوبوس نوسازی و ۴۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی انجام دادیم و در تلاشیم سهم ناوگان عمومی از بودجه را ارتقا دهیم.

حسینی با اشاره به مصوب شدن طرح جامع ترافیکی در سطح استان، افزود: عدالت توزیعی در بخش آسفالت داشتیم و در حدود ۲۰۰ هزار تن آسفالت در طی این دوسال در سطح شهر انجام شده است‌.

وی با تاکید بر داشتن عدالت توزیعی در خدمات عمرانی، عنوان کرد: در بحث ترافیکی ایجاد بازارچه الماس غرب را مدنظر قرار دادیم، در حدود ۳۸ باب مغازه تملک شد و به بازارچه نزدیک فرودگاه انتقال پیدا کردند.

شهردار همدان توضیح داد: در بحث هوشمندسازی زوج و فرد کردن ترافیک شهری تقریبا ۶ دوربین نصب کردیم و ۱۰۰ درصد افزایش دوربین در سطح شهر داشتیم و این افزایش ۱۰۰ درصدی نشان از افزایش حوزه عملکردی ما دارد. در بحث هوشمندسازی ۴۷ پروژه انجام شد که ۳۱ میلیارد تومان برای آن تخصیص داده شده است.

وی به تشریح دیگر اقدامات عمرانی پرداخت و گفت: ۴۳ هزار متر در ۳۳ محور جدولگذاری، ۲۰۵ هزار هزار متر مربع پیاده راه سازی در ۳۸ پیاده‌راه، اضافه شدن ۱۰ هکتار به فضای سبز شهری، انجام پروژه‌های مختلف در ورزشی و گردشگری از دیگر اقدامات است و یک اتحادی در کل مجموعه عمرانی داشتیم.

حسینی با اشاره به اینکه شهرداری همدان در بخش بازآفرینی پیشگام است، تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌ها به زیرساخت های گردشگری توجه کردیم، در حوزه شهرسازی اصلی ترین ماموریت دولت در حوزه مسکن و تولید مسکن بود که شهرداری همدان در این راستا ۱۱۸ هکتار را برای الحاق به شهر واگذار کرد. همچنین موفق به بازگشایی ۲۶ معبر شدیم.

وی بیان داشت: در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم در بحث اتوبوسرانی، یک خط آزمایشی از میدان بیمه تا شهرک فرهنگیان در نظر گرفته شده سطح رضایتمندی بازتاب بسیار خوبی در بحث ترافیک داشت، ۹۰۰ متر مربع رودخانه‌هاب سطح شهر را پوشش دادیم که در مجموع در ۱۲ نقطه پوشش رودخانه داشتیم که البته این امر موقتی است.

شهردار همدان با اشاره به راه اندازی اولین مرکز داده سیار در کلانشهرهای کشور، گفت: در سال جاری کاهش صدور زمان پروانه ساختمانی را شاهدیم و ۳۰ درصد از پروانه های شهرسازی صادره در سال جاری در کمتر از ۹۰ روز صادر شده‌اند.

وی توضیح داد: در خصوص محاسبه آنلاین عوارض ۹۷۰ کیلومتر معابر شهر همدان تصویربرداری ۳۶۰ درجه ای شده و هر کس می‌تواند ملک خودش را در سایت شهرداری ببیند.

حسینی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در بحث منابع فروش املاک و منابع حاصل از فروش املاک ۱۲۸۰ میلیارد درآمدزایی داشتین که زیر ۳۰ درصد است، در سال جاری در بث فروش املاک و پروانه‌های ساختمانی رغبتی نبود‌.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما سرمایه گذاری است، تصریح کرد: ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه گذاری انجام شده است و تقریبا ۵۰ درصد از زمین‌های شهرداری را در امر مشارکت و سرمایه داری تخصیص دادیم.

شهردار همدان در پایان گفت: استفاده بهینه از منابع آب‌های زیرزمینی مورد تاکید است که بالای ۵۰ درصد مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز را داریم و ۲۵ پروژه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

انتهای پیام/