رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شعار امسال هفته سلامت مبنی بر «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» است.

به گزارش همدان تیتر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هزینه‌های درمانی در کشورهای خارجی اجراکننده برنامه پزشک خانواده با سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشتی کاهش می‌یابد گفت: در این کشورها زمانی که بیمار خارج از مسیر تعریف شده عمل کند تمام هزینه‌ها به شکل آزاد بر عهده خود فرد است اما این برنامه در ایران به صورت داوطلبانه و تدریجی از یک شهرستان با محوریت مراقبین سلامت اجرا می‌شود و بهترین خدمات به مردم ارائه خواهد شد.

مجذوبی با اشاره به اینکه پزشک خانواده در صورت نیاز بیمار را به دریافت خدمات تخصصی به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد یادآور شد: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ویزیت متخصص و یک میلیون و ۴۰۰ هزار ویزیت پزشک عمومی انجام شد که نشاندهنده نبود تناسب بین ویزیت پزشک عمومی و متخصص است.

وی با اشاره به روند اجرای برنامه پزشک خانواده خاطرنشان کرد: این برنامه ۱۲ سال پیش شکل گرفت و در دو استان مازندران و فارس به شکل آزمایشی ادامه پیدا کرد و سال ۱۴۰۲ با عنوان پزشکی خانواده با محوریت سلامت و با نگاه ویژه به جنبه بهداشتی همه استان‌ها ادامه می‌یابد.

رییس دانشگاه گفت: در مجموع استان بیش از ۵۳۰ پزشک متخصص در مجموع استان وجود دارد امسال بیش از ۶۰ متخصص جذب شد و در این زمینه مشکلات کاهش یافته است اما کمبودهایی در حوزه کمبود متخصص بیهوشی و تعداد رزیدنت‌ها وجود دارد و برای رفع این مسئله جذب دستیاردر بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد.

وی در خصوص استخدامی‌ها در دانشگاه نیز گفت: جذب نیرو در قالب فراخوان‌های متعدد انجام شده و با دریافت مجوز جذب نیرو در بیمارستان اکباتان جذب نیروی درمانی و پشتیبانی ازجمله بهورز به تناسب در استان انجام می‌شود و ارتقای شاخص‌های نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی در دستورکار است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : سارا پرویزی سالار
  • منبع خبر : فارس