دیدار صمیمانه استاندار همدان با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنایع‌دستی استان
دیدار صمیمانه استاندار همدان با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنایع‌دستی استان
استاندار همدان گفت: در صنایع‌دستی نسبت به کشورهای جهان مزیت نسبی داریم و با حمایت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم عرصه تولید و عرضه اینگونه محصولات را گسترش می‌دهیم.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا قاسمی‌فرزاد به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنایع‌دستی استان دیدار و از نزدیک گفت‌وگو کرد.

استاندار همدان دستورات لازم را خطاب به مسئولان جهت پیگیری و اقدام لازم در خصوص رفع موانع این قشر فرهنگی دستورات را صادر کرد.

همچنین جلسه با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور اقتصادی استاندار، محمدرضا غلامی‌پاک مشاور اجرایی و مدیرکل حوزه استاندار، محسن معصومعلی‌زاده مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، محمدرضا خلجی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، مهندس مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و مجید جهانگیری مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان برگزار شد.

استاندار همدان اظهار داشت:اماکن فرهنگی و گردشگری استان باید محلی برای عرضه محصولات صنایع دستی هنرمندان استان باشد.فرهنگ، هنر، سنت و رسوم زندگی مردم استان در اماکن گردشگری و فرهنگی به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: مسکن معیشت‌محور در روستاهای استان به نحوی که یک ساختمان در طبقه پایین محل اشتغال و در طبقه فوقانی محل اسکان روستائیان را فراهم کند، در دستور کار دستگاههای متولی است.

وی گفت: استان همدان با دو شهر جهانی صنایع‌دستی ملایر و لالجین به عنوان شهرهای جهانی منبت‌ و سفال در سطح دنیا مطرح است.

استاندار تاکیدکرد: در صنایع‌دستی نسبت به کشورهای جهان مزیت نسبی داریم و با حمایت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم عرصه تولید و عرضه اینگونه محصولات را گسترش می‌دهیم.هنرهای سنتی و صنایع دستی همدان مانند چرم و فرش‌ باید احیاء شده و مورد حمایت مادی و معنوی مسئولان قرار گیرند.

قاسمی بیان کرد: نگاه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم توجه ویژه به بخش مولد و تولید است و حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.گفتنی است ۴۵ هزار نفر در ۳۵ هزار کارگاه و در ۸۵ رشته صنایع‌دستی در استان همدان مشغول به فعالیت و کار هستند.

در پایان این دیدار صمیمانه یکی از هنرمندان لالجینی دست‌سازه‌ای که با تربت مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) به شکل حرم آن امام همام ساخته شده بود به پاس حمایت‌های دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد از فعالان صنایع‌دستی به وی اهداء کرد.

 

انتهای پیام/