مدیران صنعتی الزامات محیط زیستی را مد نظر قرار دهند
مدیران صنعتی الزامات محیط زیستی را مد نظر قرار دهند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: براساس تبصره 1ماده 16 قانون هوای پاک صنایع بالای 50 نفر نیروی انسانی، ملزم به بکارگیری نیروی متخصص محیط زیست در واحد سلامت، بهداشت و محیط زیست) (HSEهستند.

به گزارش همدان تیتر، جلسه هماهنگی ۲۴مین همایش ملی واحدهای صنعتی ، معدنی و خدماتی سبز برگزار شد.

سیده مریم محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: صنایع بالای ۵۰ نفر اشتغال، ملزم به بکار گیری متخصص محیط زیست هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: براساس تبصره ۱ماده ۱۶ قانون هوای پاک صنایع بالای ۵۰ نفر نیروی انسانی، ملزم به بکارگیری نیروی متخصص محیط زیست در واحد سلامت، بهداشت و محیط زیست) (HSEهستند.

 محمدی افزود: مدیران HSE واحدهای صنعتی، می بابیست اطلاعات به روز حوزه محیط زیست را در اختیار مدیران عامل صنایع قرار دهند تا مدیران صنعتی در خط تولید، الزامات محیط زیستی را در نظر گرفته و در صورت مشکلات محیط زیستی، تغییرات لازم را صورت دهند و ملزم به رعایت استانداردهای محیط زیستی شوند.

وی از کارشناسان HSE صنایع استان خواست ارتباط مستمر خود را با ادارات حفاظت محیط زیست حفظ کرده و در صورت لزوم مشورت های لازم را اخذ کنند.

وی تاکید کرد: ثبت نام و شرکت در همایش ملی صنعت و خدمات سبز می تواند نقطه عطفی در اشتراک تجربیات موفق و ارتقای دانش محیط زیستی مدیران و مسئولان محیط زیستی، مدیران واحدهای صنعتی و خدماتی استان بوده و  زمینه ساز رقابت سازنده برای افزایش بهره وری و بهبود روند مدیریت سبز واحدهای صنعتی و خدماتی سبز است.

در این نشست که به مناسبت آغاز فراخوان ثبت نام و خوداظهاری واحدهای متقاضی شرکت در ۲۴مین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز و تبیین و همفکری در خصوص فرایند ثبت نام در این همایش، برگزار شد، مسئولین ایمنی، بهداشت و محیط زیست واحدهای صنعتی و خدماتی بزرگ استان، مسئولین محیط زیست سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان و رؤسای شهرستانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان حضور داشتند.

در این نشست مباحث مربوط به نحوه ثبت نام ، اهمیت اخذ نشان صنعت و خدمات سبز و نیز تشریح و بازآموزی قوانین و مقرارت محیط زیستی مطرح و در پایان در بخش پرسش و پاسخ به سوالات و ابهامات مسئولین محیط زیست واحدهای صنعتی پاسخ داده و در خصوص مسائل محیط زیستی مرتبط با حوزه صنعت استان تبادل نظر شد.

انتهای پیام/