بی‌توجهی به مسائل فرهنگی باعث ناهنجاری نسل جدید می شود
بی‌توجهی به مسائل فرهنگی باعث ناهنجاری نسل جدید می شود
استاندار همدان گفت: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی باعث ناهنجاری در نسل جدید می‌شود و فضای مجازی بزرگترین آفت و آسیبی است که نسل نوجوان و جوان را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش همدان تیتر، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در نشست صمیمی با اعضای شورای معاونین و رؤسای ادارات تابع آموزش و پرورش استان دیدار و از نزدیک گفت‌و‌گو کرد.

در این جلسه حسن‌رضانیا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیران‌کل دفتر امور اجتماعی و روابط‌عمومی استانداری نیز حضور داشتند، مدیرکل آموزش و پرورش استان گزارش عملکرد ۱۸ ماهه این اداره‌کل را ارائه کرد و اعضای شورای معاونین و رؤسای ادارات تابع آموزش و پرورش استان به بیان دستاوردها، چالش‌ها و مشکلات مناطق آموزشی خود پرداختند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان گفت: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی باعث ناهنجاری در نسل جدید می‌شود و فضای مجازی بزرگترین آفت و آسیبی است که نسل نوجوان و جوان را تحت تأثیر قرار داده است.

استاندار همدان اظهار کرد: بی‌توجهی به نظام خانواده باعث شده با نسلی مواجه باشیم‌ که ظاهراً آرام است اما به هیچ نظمی پایبند نیست.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: نونهالان در سنین طفولیت به جای اینکه با فرهنگ ما آشنا شود، در بخش خصوصی با رویکرد منحط غربی آشنا می‌شد که این روش اصلاح شد.

استاندار همدان گفت: معلمان مقطع ابتدایی باید تحصیلکرده‌ترین و با سابقه‌ترین افراد آموزش‌وپرورش باشند چراکه تأثیرگذاری زیادی در این مقطع بر روی دانش‌آموزان وجود دارد.

وی افزود: معلمان در تمام ادوار و تحت هر شرایطی از رسالت خود دست‌بردار نیستند و همواره با ایثار و ازخودگذشتگی شمع وجودشان را برای روشنایی بخشی به جامعه می‌سوزانند که کار بزرگی است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: مهمترین نهاد فرهنگساز، خانواده است اما این موضوع دچار نوسان است و برخی از آن غافل می‌شوند بنابراین آموزش‌وپرورش کار مهمی را بر عهده دارد و همه را باید سر خط بیاورد و آموزه‌هایی فرا دهد که افراد در جامعه مؤثر باشند.

استاندار همدان در رابطه با آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا، بیان کرد: این شیوه خسارات زیادی داشته است و هیچ چیز جایگزین‌ کلاس درس نیست.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند مدرسه و دانشگاه را تعطیل کند، خاطرنشان کرد: دشمن از علم و دانش ما بیزار است بنابراین باید نسبت به نظر شاخص‌های کمی ارزشیابی تحصیلی توجه ویژه داشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر رفع نیازمندی‌های آموزش‌وپرورش، گفت: با وجود کمبودها، مسائل تربیتی باید در اولویت قرار گیرد. مدیرانی که در آموزش‌وپرورش استان حضور دارند نباید نسبت به اعتقادات حاکم بر جامعه، اعتقادات دینی و نظام الهی ما سست باشند.

وی ادامه داد: در جذب افراد برای آموزش‌وپرورش باید دقت کافی را داشت تا این افراد در تراز شایسته‌ترین افراد باشند چراکه با نسل‌های متعدد آینده در ارتباط هستند. حُسن خلق داوطلبان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شود.

انتهای پیام/