تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به نقاط حادثه خیز استان همدان
تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به نقاط حادثه خیز استان همدان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در سفر اخیر هیئت دولت به استان همدان ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه و شهرسازی تخصیص یافت که از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان به نقاط حادثه خیز تخصیص داده شد‌.

به گزارش خبرنگار همدان تیتر، صفر صادقی‌راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر اخیر هیئت دولت به استان همدان ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه و شهرسازی تخصیص یافت که از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان به نقاط حادثه خیز تخصیص داده شد‌.

وی با بیان اینکه نگهداری راه‌های اصلی و فرعی و همچنین اقدامات مناسب در راه‌های روستایی را مورد توجه و تاکید حوزه راهداری است، افزود:  در ارزیابی انجام شده در سطح کشور، همدان جزء سه استان اول کشور در استفاده از سامانه هوشمند است و ۶۷ سامانه کنترل دوربین در سطح استان وجود دارد که امسال نیز مجوز ۳۱ مورد جدید را اخذ کردیم تا پایان سال به سامانه اضافه می‌شود.

صادقی را از وجود ۴۰ مجتمع خدماتی و رفاهی در سطح استان همدان خبر داد و گفت: سه مورد تا پایان سال به بهره برداری می رسد و ۱۷ مجتمع نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل کالا ۱۰۰ هزار تن رشد داشته، تصریح کرد: در بخش حمل کالاهای اساسی از بنادر جنوبی کشور نیز امسال ۴۰ هزار دستگاه کامیون از استان همدان به بنادر جنوبی کشور اعزام شده است که در این زمینه نیز جزء استان‌های پیشرو و سرآمد هستیم.

مدیر کل راهداری همدان عنوان کرد: پایانه بار همدان دارای مشکلاتی بود که برای این منظور ۴ میلیارد تومان از اعتبارات ملی در نظر گرفته شد و پیمانکار در حال انجام کار است.

وی با بیان آماری از راهداری همدان در ایام اربعین پرداخت و افزود: ۵۰ نفر نیرو با ۴۰ دستگاه ماشین آلات در پایانه مرزی به مدت ۲۰ روز مستقر بوده و به زائرین خدمات ارائه می‌کردند.

صادقی را با اشاره به  تردد۱۷۳ میلیونی در جاده‌های استان درسال‌جاری گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت:  در بحث روشنایی به صورت امانی و شهرستان ها را پیگیری می کنیم و ۲۱ کیلومتر روشنایی طولی ایجاد شده که ۱۴ ترانس سرقت شده که مجدد جایگزین شد‌.

مدیرکل راهداری همدان با بیان اینکه در گردنه اسدآباد حفاظ میانی کار شده و روشنایی آن تا آخرین نیوجرسی تکمیل خواهد شد، و باید اضافه کرد که تعریض گردنه اسدآباد در سال آینده در حال پیگیری است، افزود: امسال ۳۷ کیلومتر حفاظ میانی در جاده‌های استان ایجاد شده است.

وی از آمادگی ۳۷۲ دستگاه ماشین آلات راهداری برای خدمات رسانی زمستانی خبرداد و خاطرنشان کرد: امسال ۱۹ دستگاه ماشین آلات بازسازی شده و یک دستگاه گریدر، آمیکو و نمک‌‎پاش و ۱۵ دستگاه تیغه نمک پاش تراکتوری خریداری شده است و ۱۷ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری استان فرسوده و از رده خارج است.

صادقی راد با تاکید بر استفاده رانندگان از زنجیر چرخ گفت: متاسفانه برخی رانندگان از بستن زنجیر چرخ خودداری می کنند و این معضل بزرگی است‌ و امیدواریم رانندگان توصیه‌های ایمنی برای عبور و مرور در جاده در فصل سرما را جدی بگیرند تا مشکلی برای هیچ کس پیش نیاید.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای تعمیر راهدارخانه‌ها در سال‌جاری اختصاص یافت، گفت:: امسال نمازخانه بین راهی در سوباشی از اعتبارات راهداری احداث شده و در گردنه اسدآباد نیز سوله انبار نمک احداث خواهد شد.

وی از افتتاح زیرگذر محور همدان- کرمانشاه در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: ۱۳ زیرگذر در استان همدان در حال کار است که زیرگذر مهم و حیاتی استان در مسیر همدان- کرمانشاه ظرف هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی‌راد با اعلام اینکه برای زیرگذر سردارآباد و موسی‌آباد در حال پیگیری برای جذب اعتبار هستیم، متذکر شد: راه روستایی ورکش- دولت آباد به طول هفت کیلومتر در دست اقدام بوده و باید گفت اعتبارات استانی محدود سبب شد تا از ظرفیت خیرین برای این پروژه استفاده کردیم که با شروع فصل سرما آسفالت این مسیر باقی ماند.

انتهای پیام/