سوق دادن نسل جدید به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی بر دوش معلمان است
سوق دادن نسل جدید به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی بر دوش معلمان است
حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: وظیفه سوق دادن نسل جدید برای حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی بر دوش معلمان است.

به گزارش همدان تیتر،  حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان، در مراسم بزرگداشت هفته معلم اظهار داشت: خود را مدیون تک تک معلمان دوران تحصیل می‌دانم اعتقاد شخصی بنده این است که اگر کسی می‌خواهد از علم خیر ببیند، لازم است که به معلم خود احترام بگذارد.

وی با بیان اینکه هنوز هم خود را شاگرد معلمانم می‌دانم و قدردان این عزیزان هستم، گفت: از اولین کتبی که طلاب در حوزه آن را فرا می‌گیرند، “آداب المتعلمین” است که در آن چگونگی صحبت با اساتید مطرح شده است.

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه وظیفه سوق دادن نسل جدید برای حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی بر دوش معلمان است، افزود: اینکه یک معلم با تمام مشقات و سختی‌ها و حقوق کم، کیلومتر‌ها آن طرف‌تر در روستا برای تربیت فرزندان این ملت تلاش می‌کند را تنها می‌توان به عنوان جهاد نام برد.

وی خاطر نشان کرد: انتقال ارزش‌های انسانی به نسل جدید از دیگر انتظاراتی است که از مجموعه آموزش‌و‌پرورش و معلمان عزیز وجود دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با تاکید براینکه مسئولان رفع مشکلات معلمان را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند، گفت: مسئولان مطالبات معلمان را فراموش نکنند، مجلس اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده، اما کافی نیست و انتظار بر این است که جایگاه، منزلت و سرمایه اجتماعی معلم در جامعه حفظ و ارتقا یابد.

انتهای پیام/