۱۸۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت نشاندار شدند
۱۸۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت نشاندار شدند
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: 1891 زوج نابارور در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان نشاندار شدند.

به گزارش همدان تیتر،  مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت : در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ مقرر گردید زوجین نابارور بتوانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند گردند و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت با مراجعه به مراکز دولتی ۱۰ درصد تعرفه دولتی و در مراکز خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه غیر دولتی را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می نمایند و ۹۰ درصد هزینه های درمان نازایی و ناباروری در بخش دولتی را بیمه سلامت پرداخت می نماید.
فریبرز نیاستی اظهار داشت : در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت هزینه های درمان نازایی و ناباروری ۹۸۶ زوج نابارور ، توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است. این رقم در مقایسه با پرداخت سال ۱۴۰۰ که فقط ۳۶ میلیون تومان برای ۱۳ زوج بوده است؛ رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به پرداخت هزینه های درمانی نازایی و ناباروری بیمه شدگان استان گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان توسط بیمه سلامت استان برای هزینه های درمانی ناباروری و نازایی پرداخت شده است و بر اساس گزارشهای سامانه های الکترونیک بیمه سلامت استان ۱۸۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان نشاندار شده اند و از خدمات بیمه سلامت بهره مند گردیده اند.

نیاستی با اشاره به اینکه خانواده معمولا با یک فرزند شکل نمی‌گیرد و کامل نمی‌شود گفت :امیدواریم این تغییر رویه در افراد جوان اتفاق بیفتد به نحوی که انتظار داشته باشیم سن بارداری و باروری پایین آید تا اینکه سن بارداری را در سنین بالا افزایش دهیم چرا که ممکن است بارداری در سنین بالا عوارض و خطراتی را برای مادر و فرزند به دنبال داشته باشد.

نیاستی با تاکید به ازدواج بهنگام در راستای فرهنگ‌سازی به فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید کرد: باید سن باروری متعادل شود که کمترین خطر را برای مادران داشته باشد و بهترین دوره باروری برای یک خانواده را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ازدواج بهنگام تابع مسائل مختلفی نظیر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که باید به عنوان زیرساخت حل شوند گفت: اینکه جامعه روی حرم جمعیتی حساسیت نشان می‌دهد رویکرد خوبی است. ممکن است در آینده نزدیک بسیاری از ما نیاز به مراقبت‌های عاطفی و جسمی داشته باشیم و خانواده‌های تک فرزندی و بدون فرزندی با چالش‌هایی در این زمینه مواجه خواهند شد.

دکتر نیاستی خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور سالمندان با مشکلاتی مواجه خواهند شد که باید در کنار توجه به مسائل جوانی جمعیت برای حرم جمعیتی فعلی و افزایش حمایت‌ها از آنها نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/