پرداخت تسهیلات اشتغال، ازدواج و ودیعه مسکن رتبه خوبی ندارد
پرداخت تسهیلات اشتغال، ازدواج و ودیعه مسکن رتبه خوبی ندارد
معاون امور اقتصادی استاندار همدان گفت: عملکرد بانک های این استان در پرداخت تسهیلات رضایت بخش نیست و موجب نارضایتی مردم شده است.

به گزارش همدان تیتر، سید مجتبی حسینی اظهار داشت: پرداخت هفت هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۹۶ طرح در سفر مردادماه سال گذشته رییس جمهور به این استان مصوب شد که تاکنون یک هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار همدان بیان کرد: وضعیت سیستم بانکی در نوع پرداخت و مشتری مداری نابسامان است.وعملکرد بانک های این استان در پرداخت تسهیلات رضایت بخش نیست و موجب نارضایتی مردم شده است.

وی اضافه کرد: کارنامه یک ساله بانک ها در اختیار وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها قرار می گیرد همچنین علاوه بر کمیت از منظر کیفی نیز عملکرد بانک ها بررسی می شود.

حسینی تاکید کرد: بانک ها در قبال عملکرد خود باید پاسخگو باشند و در صورت وجود مشکل آن را با همراهی مجموعه استانداری و حضور در تهران رفع کنند.

وی اظهار داشت: از محل تبصره ۱۶ بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود چهاردرصد برای حمایت از مشاغل خرد خانگی پیش بینی شده که تنها یک ماه فرصت برای جذب این اعتبار فرصت است.

وی ادامه داد: اعتباری در قالب تبصره ۱۶ برای حمایت از مشاغل خرد امسال در نظر گرته نشده و این تبصره به طور کامل حذف می شود بنابراین باید در زمان باقی مانده این اعتبار جذب شود.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان تاکید کرد: شرایط پیش بینی شده از سوی بانک ها برای پرداخت تسهیلات بسیار سخت و دشوار است که مورد تایید و مطلوب استان نیست.

حسینی افزود: با توجه به تلاش مجموعه استان برای تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم، سیستم بانکی به عنوان رکن و بازوی مالی تحقق این شعار است.

وی اضافه کرد: برخی مدیران بانک ها وجود ناترازی، مسدود بودن سامانه و منفی بودن تراز مالی را عامل پایین بودن میزان پرداخت تسهیلات عنوان کردند که در مقایسه با سایر استان ها این بهانه ها مورد تایید نبوده و وضعیت همدان در پرداخت تسهیلات فاجعه و بدترین استان منطقه است.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان گفت: برای رفع ناترازی باید مدیران بانک های همدان در تهران حضور یافته و سهمیه اعتباری خود را افزایش دهند که تاکنون کاری صورت نگرفته است.

حسینی افزود: همدان در پرداخت تسهیلات اشتغال، ازدواج و ودیعه مسکن رتبه و عملکرد خوبی ندارد.

وی اضافه کرد: برخی مسدود بودن منابع بانکی را عامل قفل شدن پرداخت تسهیلات عنوان می کنند در حالیکه به پرسنل بانک، بستگان و دوستان خود وام پرداخت کردند.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: با وجود اینکه به ۲ بانک استان تزریق مالی داشته ایم اما این بانک ریالی تسهیلاتی پرداخت نکردند

حسینی تاکید کرد: بانک های خصوصی بای دست کم ۵۰ درصد منابع شان را در استان هزینه کنند در حالی که میزان پرداختی آنها به زیر ۱۰ درصد می رسد و در صورت تداوم وضع موجود برای برکناری مدیر بانک تلاش می شود.

وی افزود: روزانه از ۲۰ مراجعه کننده به استانداری ۱۹ نفر درخواست دریافت وام دارند همچنین بیشتر افرادی که در ملاقات های مردمی به استاندار مراجعه می کنند بیشتر آنها برای دریافت وام است.

وی افزود: روزانه از ۲۰ مراجعه کننده به استانداری ۱۹ نفر درخواست دریافت وام دارند همچنین بیشتر افرادی که در ملاقات های مردمی به استاندار مراجعه می کنند بیشتر آنها برای دریافت وام است.حسینی افزود: مدیران بانک ها پایین بودن منابع بانکی را عامل تاخیر در پرداخت تسهیلات سفر رییس جمهور اعلام می کنند در حالی که رقم پیش بینی شده را بانک های تهران متعهد شده اند.

وی درباره وضعیت اجاره بها نیز گفت: برای تعدیل نرخ اجاره بها و بهبودی شرایط باید ارکان اصلی آن یعنی ودیعه مسکن و وام ازدواج به موقع پرداخت شود.

انتهای پیام/