همدان از ابتدای سال ۷۳ روز هوای پاک داشته است
همدان از ابتدای سال ۷۳ روز هوای پاک داشته است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: همدان در سال 1400، 22 روز وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، سه روز ناسالم برای همه گروه ها، 252 روز سالم، 73 روز پاک و یک روز خطرناک را داشته است.

به گزارش همدان تیتر، «محسن جعفری نژاد» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهرستان همدان افزود: اجرای تکالیفی که در قانون هوای پاک برای دستگاه ها درنظر گرفته شده است، نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.

جعفری نژاد گفت: بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک، شهرداری ها نقش اصلی در توسعه فضای سبز شهری دارند که این مهم یکی از اصلی ترین عوامل کاهش و کنترل آلودگی هوا است که در این زمینه رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فضای سبز بدون همکاری شهروندان میسر نخواهد بود.

وی با تأکید بر الزام رسیدن به سرانه فضای سبز استاندارد، افزود: در حوزه فضای سبز نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بوده و حفظ و توسعه فضای سبز شهری یک وظیفه شرعی، اخلاقی و دینی برای همه مردم شهر و مدیران محسوب می‌شود.

وی گفت: فضای سبز یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش و کنترل آلودگی هوا است و نهادینه کردن فرهنگ توجه به حفظ محیط زیست در زمینه کاهش آلودگی هوا و دغدغه مندی مردم نسبت به این مهم، یک کار بزرگ برای پیشگیری از تخریب طبیعت و حفظ آن است.

در این جلسه مصوب شد: مشکلات کوی مفتح در خصوص ایستگاه جمع آوری پسماند ، پارکینگ اتوبوس های شهری و آلودگی کانال فاضلاب منطقه با یک برنامه مدونی و مدیریت صحیح توسط شهرداری مرتفع شود.

ارائه گزارش توسط معاونت بهداشتی استان از اثرات مخاطرات بهداشتی آلودگی نیروگاه شهید مفتح را با استفاده از داده های پایگاه های سلامت ، ارائه دستورالعمل تهیه بولتن آلودگی هوا و پیش بینی مخاطرات آلودگی توسط سازمان هواشناسی همچنین برگزاری جلسه و توضیحات لازم در خصوص ضرورت توجه به مسایل اقلیمی در فعالیت ها و برنامه های توسعه توسط اداره کل هواشناسی استان از دیگر مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای شهرستان همدان بود.