هم‌اندیشی و تقدیر از دهیاران و مسئولین خانه‌های هلال روستاهای شهرستان بهار
هم‌اندیشی و تقدیر از دهیاران و مسئولین خانه‌های هلال روستاهای شهرستان بهار
امروز در آخرین روز از اردیبهشت ماه سال جاری  جلسه هم‌اندیشی و تقدیر از دهیاران روستاهای شهرستان بهار با حضور سرزده مشاور مدیرعامل و مسئول خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر استان همدان در سالن جلسات شعبه بهار برگزار گردید.

به گزارش همدان تیتر، سجاد پورعرب در ابتدای جلسه ضمن عرض خیرمقدم به دهیاران و مسئولین خانه‌های هلال روستاهای شهرستان بهار  به شرح فلسفه تشکیل خانه‌های هلال و همچنین اهمیت خانه‌های هلال در مواقع لزوم پرداخت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار ادامه داد : خانه های هلال، خود نوعی هلال‌احمر کوچک به شمار می‌‌رود که در سطح شهرها از سوی مردم، ‏خیران و نیکوکاران و با همکاری شهرداری‌ها، مساجد و اصناف و در سطح روستاها از سوی ‏دهیاران، بخشداران مدیریت می‌شود.

وقتی می‌توانیم مدیریت بحران براساس اجتماع و جامعه محوری داشته باشیم که ‏مردم آن جامعه توان مقابله با حوادث و مخاطرات را هم داشته باشند و فرد آماده، خانواده آماده و جامعه آماده ‏در برابر مخاطرات داشته باشیم. در چنین شرایطی اگر حادثه‌ای مانند زلزله یا سیل رخ دهد تا رسیدن ‏نیروهای امدادی، افراد حاضر در محل حادثه در صورتی که آموزش‌های مختلف را دیده باشند می‌توانند ‏از مخاطرات و عواقب این حوادث بکاهند و این درحالی رقم خواهد خورد که افراد با اصول پیشگیری ‏از خطر آشنا شوند. درواقع تقویت این جامعه آماده در دستور کار جمعیت هلال‌احمر قرار دارد و ‏تشکیل خانه‌های هلال درواقع تحقق این هدف است‎.

پور عرب عنوان کرد : در همین راستا جمعیت هلال احمر این شهرستان آمادگی کامل خود را برای برگزاری کلاس های آموزشی در جهت ارتقای سطح علمی افراد اعلام کرد .

حسینی ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت به شرح اهمیت کار شورا ها و دهیاران پرداخت و عنوان کرد جمعیت هلال احمر استان همدان همیشه به دهیاران و شوراهای روستاها احترام خاصی قائل هستند و برگزاری جلسه تقدیر و هم اندیشی امروز نیز نمونه بازر همین مهم است .

در ادامه هر یک از دهیاران مشکلات و مسائل خود را عنوان کردند و پیشنهاداتی در جهت تجهیز و فعالیت بهتر خانه های هلال روستا ها نیز مطرح گردید.

در آخر با اهدای لوح و هدیه از دهیاران و مسئولین خانه های هلال قدردانی و تقدیر شد.

انتهای پیام/