کاهش مبلغ حق بیمه دهک های شش تا نه
کاهش مبلغ حق بیمه دهک های شش تا نه
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت : جزئیات کاهش پرداختی حق بیمه دهک های ۶ تا ۹ را تشریح کرد.

به گزارش همدان تیتر، فریبرز نیاستی، در خصوص افزایش تعداد بیمه شدگان دهک های ۴ و ۵ به مجموع بیمه شدگان رایگان گفت: بر اساس ابلاغ مصوبه دولت در تاریخ ۳۰ خرداد و پیشنهادات سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت، ۲ دهک به مجموعه بیمه شدگان رایگان در سطح کشور اضافه شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: تا پیش از این بر اساس مصوبات دولت و قوانین موجود تنها دهک های اول تا سوم به صورت رایگان تحت پوشش بیمه رایگان بودند که با مصوبه جدید دهک های ۴ و ۵ نیز به این مجموعه اضافه شدند.

وی تصریح کرد: دهک های ۴ و ۵ در صورت نداشتن هیچگونه پوشش بیمه فعال بصورت رایگان تحت پوشش قرار می گیرند. دهک های ۶ تا ۹ نیز بر اساس این مصوبه از کاهش مبلغ حق بیمه پرداختی برخوردار می گردند. بر این اساس قریب به ۴۷ هزار و ۸۲۵ نفر در گروه دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه رایگان استان همدان اضافه می شوند.

وی افزود: به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و همچنین تسهیل در اجرایی شدن بیمه سلامت همگانی فراگیر برای آحاد افراد جامعه، از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت. بر همین اساس از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت. میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است و افرادی که در دهک دهم درآمدی قرار دارند می بایست حق بیمه کامل را پرداخت نمایند.

نیاستی در خصوص کاهش پرداختی حق بیمه دهک های شش تا نه اظهار داشت : پیش از این ، میزان حق بیمه پرداختی دهک ۶ مبلغ ۴۳۰ هزار تومان به ازاء هر نفر در یکسال تعیین شده بود که با مصوبه جدید دولت به مبلغ ۲۸۷ هزار تومان کاهش یافت ؛ حق بیمه دهک ۷ مبلغ ۵۷۴ هزار تومان بود که به مبلغ ۴۳۰ هزار تومان کاهش یافت ؛ حق بیمه دهک ۸ مبلغ ۸۶۱ هزار تومان بود که به مبلغ ۵۷۴ هزار تومان کاهش یافت؛ حق بیمه دهک ۹ مبلغ یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان بود که به مبلغ ۷۱۷ هزار تومان کاهش یافت و حق بیمه دهک ۱۰ نیز بدون تغییر مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان می باشد.
وی گفت : در صورت تقاضای فرد جهت تقسیط حق بیمه، سازمان مجاز است نسبت به تقسیط حق بیمه اقدام و اقساط مربوط را از یارانه فرد متقاضی کسر نماید.

انتهای پیام/