نشست هم اندیشی تخصصی پیرامون طرح جامع و تفصیلی شهر همدان
نشست هم اندیشی تخصصی پیرامون طرح جامع و تفصیلی شهر همدان
شهردار همدان گفت: اهمیت برگزاری این نشست تخصصی در خصوص رفع اشکالات طرح های جامع و تفصیلی شهر همدان است و باید از نظرات تخصصی و مفید نشست های هم اندیشی در راستای رفع مشکلات و رشد و توسعه همه جانبه شهر همدان بهره بگیریم.

به گزارش همدان تیتر، نشست هم اندیشی پیرامون تجربیات طرح‌های توسعه ای و جامع و تفصیلی شهرهای دیگر با حضور شهردار همدان، مدیر کل راه و شهرسازی ، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری ، ایزدی استاد دانشگاه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان ، معاونان شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و رییس شهرسازی استانداری همدان در محل تالار قرآن برگزار شد.

در این نشست شهردار همدان با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست تخصصی در خصوص رفع اشکالات طرح های جامع و تفصیلی شهر همدان عنوان کرد: باید از نظرات تخصصی و مفید نشست های هم اندیشی در راستای رفع مشکلات و رشد و توسعه همه جانبه شهر همدان بهره بگیریم.

وی یکی از خروجی های این نشست را افزایش تعاملات بین دستگاههای متولی در رشد و توسعه شهر همدان دانست و افزود: با ارایه دیدگاههای فنی و علمی و بهره گیری از تجربیات سایر شهرها علاوه بر شناخت گره ها و موانع موجود در طرح های جامع و تفصیلی، می توان نسبت به رفع موانع اقدامات لازم را انجام داد. این مقام ارشد مدیریت شهری خواستار تعامل شهرداری همدان و راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی در زمینه طرح های توسعه شهری شد و گفت: امیدواریم برگزاری این نشست به سیاست گذاری، آسیب شناسی و ارایه یک مدل مناسب برای توسعه و ارتقای جایگاه شهر همدان منجر شود .

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بهره گرفتن از تجربیات سایر شهرها به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت طرح های توسعه ای شهر همدان کمک می کند گفت: ضرورت برگزاری این نشست تخصصی به شدت احساس می شد و طرح نظرات تخصصی، علمی و فنی باعث می‌شود طرح جامع و تفصیلی کمتر با مشکل مواجه شود. سعید حاج بابایی با تاکید بر تعیین تکلیف طرح جامع و تفصیلی شهر همدان عنوان کرد: رعایت مسایل فنی، دقیق، علمی و جامع در طرح های توسعه ای شهر همدان بر کاهش هزینه‌ها و آسیب‌های طرح‌های بلند مدت موثر خواهد بود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان این جلسه را فرصت مغتنمی برای طرح و توسعه پیشرفت شهر همدان دانست و افزود: هدف این نشست بهره گیری از نظرات کارشناس و علمی در خصوص طرح های جامع و تفصیلی و تجربه سایر شهرها با هدف شناسایی توسعه همه جانبه شهر همدان است. امیر فتحیان نسب ضمن اشاره به مباحث تخصصی و فنی در این نشست گفت: مسائل فنی، مباحث مربوط به کمیسیون ماده ۵ و فرایند های ارتباطی بین اداره شهرسازی و شهرداری و دستگاههای متولی برای توسعه شهر همدان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لازم به یادآوری است در پایان نشست کارشناسان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بر انتقال تجربیات شهرهای مختلف ، مشارکت مردم ، محله محوری، بهره‌گیری از مشاوران خبره و معتبر و اساتید دانشگاه و توجه به شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی هر شهر تاکید شد.

انتهای پیام/