فرش تویسرکان ثبت ملی و جهانی می شود
فرش تویسرکان ثبت ملی و جهانی می شود
جشنواره فرش دستبافت به میزبانی تویسرکان و با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از بافندگان و فعالان هنر صنعت فرش برگزار شد.

به گزارش همدان تیتر، فرحناز رافع در جشنواره فرش دستبافت تویسرکان به رخدادهای تازه فرش اشاره کرد و گفت: در خصوص بافت و گره، دار قالی و شستشو ابتکارهایی صورت گرفته که بافندگان باید از این تازه ها مطلع شوند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: شتاب دهنده های تخصصی و استارت آبهای متنوعی برای تسهیل در امور تولید و رشد صنعت فرش راه اندازی شده است که بی تردید تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت این هنر خواهد داشت.

رافع خاطرنشان کرد: اولین خانه خلاق فرش در سنندج و دومین خانه خلاق  را  در تویسرکان راه اندازی خواهیم کرد.

وی از ثبت ملی و جهانی فرش دستبافت تویسرکان خبر داد و گفت: مقدمات این طرح مهم را با همکاری مدیران استان همدان فراهم می کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران نشان جهانی برای فرش تویسرکان را ضروری دانست و گفت: در صورت ثبت ملی و جهانی این محصول با ارزش فروش موفقی در بازارهای بین المللی خواهد داشت.

همچنین رافع از کاهش تعرفه واردات ابریشم خبر داد و گفت: این میزان ۲۶ درصد بود که با پیگیری های صورت گرفته به ۱۰ درصد رسیده است.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه صفر است و بافندگان از پرداخت آن معاف هستند و رای اعطای تسهیلات کمک‌های خوبی شده است و به دنبال توسعه ۵۰ درصدی بیمه شدگان در برنامه هفتم بودجه هستیم.د

رئیس مرکز ملی فرش ایران در پایان از زحمات احمد شانیان مدیرکل صمت استان همدان، در جهت برگزاری این رویداد بزرگ، حمایت و پیگیری مطالبات بافندگان فرش استان تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام/